اجرای طرح شهر روز و شهر شب در آبادان

خورنا: کاندیدای شهرداری آبادان گفت: شهرداری‌ها پس از انقلاب با سه چالش جدی روبرو شدند که نیاز به اصلاح برخی قوانین وجود دارد.

عباس دغاغله عصر امروز در جلسه علنی ارائه برنامه کاندیداهای تصدی پست شهرداری آبادان اظهار کرد: برنامه‌های زیادی را در چند روز اخیر برای حضور در این سمت آماده کرده‌ام که می‌توان به سیاست ناحیه محوری در شهرداری آبادان اشاره کرد تا اعتدالی در خصوص خدمات‌دهی به نواحی مختلف آبادان به وجود آید.

وی ادامه داد: ساماندهی دست فروشان به گونه‌ای انجام خواهد شد که خدشه‌ای به امرار معاش این عزیزان به وجود نیاید.

کاندیدای تصدی شهرداری آبادان تصریح کرد: جمع‌آوری و ساماندهی بازارچه‌های محلی و هفتگی را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

دغاغله افزود: کیوسک‌های مطبوعاتی را متحدالشکل و به رنگ لعاب زیبا خواهیم بخشید تا چهره شهر بهبود یابد و در چیدمان سر درب مغازه‌ها و مطب اطبا نیز تجدید نظر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در بحث راه‌اندازی طرح برون سپاری پافشاری خواهیم کرد و راه بیرون رفت و دفع پسماند را اصلاح خواهیم نمود.

کاندیدای تصدی شهرداری آبادان عنوان کرد: دو مقوله شهر روز و شهر شب را با رنگ‌آمیزی در روز و نور افشانی شهر در شب راه‌اندازی خواهیم کرد تا جلوه شهر در روز و شب بسیار زیبا باشد.

کاندیدای شهرداری آبادان گفت: شهرداری‌ها پس از انقلاب با چالش سه‌گانه‌ای روبرو شدند و آن مورد نیز افزایش جمعیت، افزایش شهرها و مدرن شدن خیابان‌ها بود.

دغاغله ادامه داد: در بحث شناسنامه‌دار کردن پارک‌ها اهتمام ویژه‌ای به این موضوع خواهیم بخشید و برنامه‌ای برای پلاک کوبی کردن درختان نیز ارائه خواهیم داد.

وی متمرکز کردن وسایل رفاهی را در نقاط مختلف از جمله مناطق محروم فوری خواند و ابراز داشت: در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر نیز بازنگری صورت خواهیم داد و در اماکن مختلف متناسب با نوع و سایز آن‌ها تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

کاندیدای تصدی شهرداری آبادان ادامه داد: ایجاد جایگاه‌های گاز و بنزین را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و یادآور شد در بحث حمل و نقل شهری باید برنامه‌های مدون‌تر باشد.

دغاغله در بحث نخلستان‌های آبادان گفت: نخل نماد آبادان است و می‌توان در زیبایی شهر از این درخت نیز استفاده کرد که با وجود دستگاه‌های درخت کن این کار صورت پذیر است.

وی اظهار کرد: در خصوص آب‌های سطحی نیز برنامه‌ای جامع باید ارائه شود و این بحث را با جدیت دنبال خواهیم کرد، شهرداری‌ها وظیفه دارند این گونه آب‌ها را کنترل و هدایت کنند.

کاندیدای تصدی شهرداری آبادان عنوان کرد: دیگر برنامه‌های ما برای شهرداری آبادان تفکیک از مبدأ زباله است که در این صورت خدمات ارزنده‌ای در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

دغاغله وسعت منطقه دو آبادان را زیاد خواند و تاکید کرد: مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان باید به چهار منطقه ارتقا یابد تا تمرکز بیشتری بر مناطق صورت پذیرد.

وی احیای ورزش و زمین‌های ورزشی را از برنامه‌های خود خواهند و یادآور شد: احداث پارک آبی، شهر بازی پارک جزیره و موزه دفاع مقدس از مهم‌ترین دغدغه‌های من برای حضور در شهرداری آبادان خواهد بود.

کاندیدای تصدی شهرداری آبادان در پایان خاطر نشان کرد: اگر فرصت خدمت به مردم آبادان فراهم شود در خصوص بهسازی پل‌های مکانیزه، اصلاح حاشیه شهر، سیستم کنترل پروژه، پارکینگ طبقاتی، بافت فرسوده و هوشمندسازی مراحل دریافت پروانه ساخت را اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.