امام جمعه خرمشهر خواستار رسیدگی به افزایش بی‌رویه قیمت ارزاق مردم و کالاهای اساسی شد

خورنا: امام جمعه خرمشهر با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: در سال‌جاری و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارزاق مردم و کالاهای اساسی هستیم که این موضوع بایستی هر چه زودتر رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر،  حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: حجاب و عفاف از مسائل مهم در اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌حجابی مقدمه بی‌عفتی و بی بندباری زن است.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: مردم خوب و متدین باید نسبت به حقیقت موجود جامعه و تلاش برخی‌ها در گسترش بدحجابی و بی‌حجابی بی‌تفاوت نباشند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل و تذکر لسانی به شکل جدی بپردازند.

موسوی اظهار کرد: هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام می‌گیرد باید رکن اصلی آن در رعایت عفاف باشد.

خطیب جمعه خرمشهر در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: در سال‌جاری و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارزاق مردم و کالاهای اساسی هستیم که این موضوع بایستی هر چه زودتر رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید تلاش بیشتری برای نظارت بر وضعیت بازار و کنترل قیمت‌ها بکنند.

امام جمعه خرمشهر در ادامه خطبه‌ها به قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی اساس هر کشور است و در کشوری که قانون حکومت نکند خصوصا قانونی که قانون اسلام است این کشور را نمی‌توان اسلامی دانست.

موسوی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اگر بخواهیم به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان پی ببریم، باید دید که بیشترین هجمه‌ها بعد از انقلاب توسط دشمنان نظام به شورای نگهبان و قانون اساسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه مهمی برای تطبیق قوانین با شرع اسلامی و قانون اساسی برخوردار است.