خرما گران شد

خورنا: موسی غضنفرآبادی  با یادآوری نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای خرید، افزود: بالا رفتن قیمت خرما به علت افزایش تقاضا برای خرید از سوی مردم و فعالیت گسترده دلالان و سود‌جویان در بازار است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرمانشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایان یافتن فصل برداشت خرما و کمبود ذخیره‌سازی این محصول قیمت آن را در ماه رمضان افزایش داده است، تصریح کرد: تشدید نظارت‌ها و کنترل قیمت ها در ماه مبارک رمضان می تواند از نوسان قیمت این محصول جلوگیری کرده و با قیمتی مناسب به دست مصرف‌کننده برساند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به افزایش ۴ برابری قیمت خرما در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: بالا رفتن تقاضا برای خرید از سوی مردم و کمبود خرما در نتیجه فعالیت سود‌جویان در بازار عاملان گرانی این محصول هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم  با بیان اینکه پایان یافتن فصل برداشت خرما به خودی خود کاهش این محصول در بازار را توجیه می‌کند، عنوان کرد:‌ نیاز خرما در ماه رمضان سال جاری با ذخیره‌سازی‌هایی که در سال گذشته انجام شده برطرف می شود، به این ترتیب طبیعی است که کمبود در بازار احساس شود.

وی ادامه داد: نقش دلالان در آشفته بازار کنونی کم نیست چرا که در هر برهه‌ای از زمان که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد سود‌جویان بااحتکار مایحتاج مردم و عرضه آن با قیمت مورد نظر خود سود‌ کلان را به جیب می‌زنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، یادآور شد: دولت برای تنظیم بازار در ماه رمضان باید به ذخیره‌سازی کالاها و محصولات اساسی می‌پرداخت و همچنین فعالیت دلالان را نیز در بازار محدود می‌کرد.