سرقت بیش از ۱۴۰ هزار متر کابل‌های شبکه مخابرات در خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از سرقت بیش از ۱۴۰ هزار متر کابل مخابرات در شش ماه نخست سالجاری در استان خبر داد و گفت: قطعی مکرر شبکه تلفن ثابت در اهواز و دیگر شهرستان‌های استان ناشی از اقدامات سارقان است که خسارت‌های هنگفت و جبران‌ناپذیری را به شرکت مخابرات وارد کرده است.

به گزارش خورنا رحیم فلاح‌زاده امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: قطعی مکرر شبکه تلفن ثابت در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان ناشی از اقدامات سارقان است که خسارت‌های هنگفت و جبران ناپذیری را به این شرکت وارد کرده‌اند و مخابرات بیشترین ضرر را متحمل شده است.

وی افزود: سرقت و تخریب گسترده منصوبات مخابراتی اعم از کابل‌های مرکزی، آبونه شبکه تلفن ثابت در حجم بالا و تکرار مکرر آن عمده علت قطع طولانی مدت ارتباطات مشترکین خطوط تلفن در خوزستان است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اینکه عمده نارضایتی‌های ناخواسته ناشی از قطعی و اختلال در شبکه تلفن ثابت به علت تخریب و سرقت تجهیزات و منصوبات مخابراتی است، خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۴۰ هزار متر انواع کابل هوایی، مسی، خاکی و چندین دستگاه کافوی مسی و نوری و تعداد قابل توجهی کله پست و لوله پست از جمله تجهیزات و منصوبات مخابراتی مورد تخریب و به سرقت رفته است که اختلال و قطعی شبکه تلفن ثابت مشترکین در سطح استان را در پی داشته است.

فلاح‌زاده حفاری بدون هماهنگی را عاملی دیگر بر قطعی و اختلال در شبکه تلفن دانست و تصریح کرد: بعضی دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون هماهنگی مبادرت به حفاری می‌کنند که سبب آسیب و صدمه دیدن کابل‌ها و تجهیزات زیر زمینی و در نتیجه قطعی ارتباط در بعضی مناطق می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان پیش از هرگونه حفاری با مخابرات منطقه هماهنگی کنند تا سبب اختلال و یا قطعی در شبکه تلفن نشود.

وی با بیان اینکه مخابرات خوزستان یک میلیون مشترک تلفن ثابت دارد، اضافه کرد: مخابرات خوزستان توانسته است از تعداد ۶ هزار و ۱۲۲ تیکت ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در شش ماهه نخست امسال، ۹۶/۵۵ درصد از آنها را مورد بررسی قرار دهد و نسبت به رفع آن‌ها اقدام و مختومه کند در حالی که آمار تیکت‌ها نسبت به تعداد موارد ثبت شده در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و روند نزولی به خود گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: در خصوص اصلاح و رفع خرابی از خطوط تلفن ثابت گفت: مشترکین پس از حصول اطمینان از سیم‌کشی داخلی ساختمان، ابتدا شماره تلفن ثابت خود را در سامانه رفع خرابی ۲۰۱۱۷ ثبت کنند و در صورت عدم اصلاح، از سامانه تلفنی ۲۰۱۹۵ بازرسی و شکایات مخابرات موضوع را پیگیری کنند.

فلاح‌زاده در پایان تاکید کرد: عموم شهروندان با مشاهده هرگونه تخریب یا سرقت از کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی موضوع را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا شاهد اختلال در ارتباط تلفنی مشترکان نباشیم/ایمنا