سازمان آب و برق خوزستان: بارندگی‌های اخیر به موقع بود و گرنه تابستان دچار مشکل می‌شدیم

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سد کرخه هنوز با شرایط مطلوب خود فاصله دارد گفت: در بارشهای اخیر علاوه بر حفظ منابع آبی، سیلاب های احتمالی نیز مدیریت شدند.

به گزارش خورنا عباس صدریان فر امروز چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ گفت: در سال آبی گذشته ۹۸ درصد سد‌ها آبگیری شدند که باتوجه به خشکسالی که در سال ۱۴۰۲ به دلیل اتفاق نیفتادن بارش، شاهد بودیم، درصورتیکه رحمت الهی در استان خوزستان و بالادست سد‌ها نداشتیم، در تابستان امسال در بخش کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و محیط زیست با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی افزود: با آبگیری که در سال گذشته انجام شد، توانستیم در ماه‌های قبل به گونه‌ای منابع آبی را مدیریت کنیم تا مشکلات در زمینه آب به حداقل برسد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در بارش‌های اخیر و پس از هشدار‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در استان خوزستان، مخازن سد‌ها به گونه‌ای مدیریت شد تا ظرفیت لازم برای ذخیره رحمت الهی ایجاد شود و بدون هیچگونه مشکلی بارندگی را پشت سر گذاشتیم.

صدریان فر در پایان یادآور شد: در حوضه سد کرخه باتوجه به طول حوضه، شرایط به گونه‌ای است که هنوز به پیک ورودی آب به مخزن سد نرسیده ایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *