سازمان آب و برق خوزستان: بارندگی‌های اخیر به موقع بود و گرنه تابستان دچار مشکل می‌شدیم

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سد کرخه هنوز با شرایط مطلوب خود فاصله دارد گفت: در بارشهای اخیر علاوه بر حفظ منابع آبی، سیلاب های احتمالی نیز مدیریت شدند.

به گزارش خورنا عباس صدریان فر امروز چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ گفت: در سال آبی گذشته ۹۸ درصد سد‌ها آبگیری شدند که باتوجه به خشکسالی که در سال ۱۴۰۲ به دلیل اتفاق نیفتادن بارش، شاهد بودیم، درصورتیکه رحمت الهی در استان خوزستان و بالادست سد‌ها نداشتیم، در تابستان امسال در بخش کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و محیط زیست با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی افزود: با آبگیری که در سال گذشته انجام شد، توانستیم در ماه‌های قبل به گونه‌ای منابع آبی را مدیریت کنیم تا مشکلات در زمینه آب به حداقل برسد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در بارش‌های اخیر و پس از هشدار‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در استان خوزستان، مخازن سد‌ها به گونه‌ای مدیریت شد تا ظرفیت لازم برای ذخیره رحمت الهی ایجاد شود و بدون هیچگونه مشکلی بارندگی را پشت سر گذاشتیم.

صدریان فر در پایان یادآور شد: در حوضه سد کرخه باتوجه به طول حوضه، شرایط به گونه‌ای است که هنوز به پیک ورودی آب به مخزن سد نرسیده ایم.