بحران استقرار پایه دوازدهم در سال۹۷ با همت مدیران سپری شد

خورنا | پدرام کسائی: رئیس اداره فنی و حرفه ای و کارو دانش اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در نشست با مدیران هنرستانهای شهرستان بهبهان گفت:

بحران استقرار پایه دوازدهم در سال۹۷ با همت مدیران سپری شد/ تلاش برای مدیریت امکانات، منابع انسانی و ایجاد انگیزه در هنرجویان امری مهم است

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کارو دانش اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در نشست با مدیران هنرستانهای شهرستان بهبهان گفت: با همت روسای ادارات و مدیران هنرستانها، بحران استقرار پایه دوازدهم در سال ۹۷ سپری شد. مدیریت امکانات، منابع انسانی و ایجاد انگیزه در هنرجویان امری مهم است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش بهبهان، ظهر امروز دوشنبه ۹۷ آذرماه محمدرضا کرم نیا رئیس اداره فنی و حرفه ای و کارودانش اداره کل آموزش استان خوزستان در نشست تخصصی با مدیران هنرستاهای شهرستان بهبهان با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی، بیان کرد: فراهم نمودن شرایط و امکانات فیزیکی و منابع انسانی از مهمترین مسائل و نیازمندیهای استقرار نظام جدید آموزشی در سال تحصیلی ۹۷ بویژه در پایه دوازدهم بوده است.

کرم نیا در ادامه با اشاره به تامین تجهیزات در توسعه هنرستانها افزود: هزینه بالای تجهیزات کارگاهی و موادمصرفی، توسعه و گسترش هنرستانها را تحت الشعاع قرار داده و به مشارکت و هم افزایی همه دستگاهها نیاز دارد.

وی اضافه کرد: درابتدای سال تحصیلی ۹۷ با بحران نیروی انسانی، فضا و تجهیزات روبرو بودیم که با مدیریت شایسته و همت روسای ادارات و مدیران هنرستانها این بحران پشت سرگذاشته شد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کارو دانش اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه بیشتر دروس در هنرستانهای بهبهان با نیروی انسانی متخصص و مجرب تدریس می شود، اضافه کرد: علیرغم مشکل کمبود و عدم توزیع مناسب نیروی انسانی متخصص در سطح استان، شهرستان بهبهان از این لحاظ تقریبا مشکلی ندارد.

کرم نیا اظهار کرد: هدف از این بازدید آگاهی از وضعیت، کمبودها و نیازهای هنرستانها جهت استقرار نظام جدید آموزشی بویژه پایه دوازدهم، بوده است.

وی شرکت هنرستانها در فعالیت های علمی و عملی را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: معیار سنجش و رتبه بندی هنرستانها شرکت در جشنواره ها و مسابقات است و انتظار می رود مدیران با تشویق هنرآموزان و هنرجویان برای حضور در این گونه فعالیت ها اهتمام ورزند که شهرستان بهبهان به لحاظ داشتن هنرآموزان توانمند و هنرجویان مستعد از این توانایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: زمینه فعالیت های اقتصادی در شهرستان بهبهان مهیا است و مدیران می بایست با ارتباط و عقد تفاهم نامه با اداره صنعت، معدن و تجارت بستر تولید، اشتغالزایی و درآمدزایی را ایجاد کنند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کارو دانش اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد: آراستگی محیط کار و فضای آموزشی برای ایجاد نشاط و علاقمندی در هنرستانها قابل توجه است.

کرم نیا یادآور شد: مدیریت امکانات، منابع انسانی و ایجاد انگیزه در هنرجویان امری مهم است و مدیران با ساماندهی و استفاده بهینه از امکانات موجود در ارتقاء سطح مهارتی و دانشی هنرستانها با جدیت تلاش کنند.

کرم نیا در پایان این نشست خاطر نشان کرد: جلب مشارکت های مردمی و دستگاهها و پیگیریهای مدیریت آموزش و پرورش بهبهاندر جهت تامین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی برای استقرار مطلوب نظام جدید آموزشی بخصوص پایه دوازدهم هنرستانهای فنی و حرفه ای و کارو دانش شایسته قدردانی است.

گفتنی است؛ در نشست تخصصی رئیس اداره فنی و حرفه ای و کارو دانش اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با مدیران هنرستانهای شهرستان بهبهان، گزارشی کامل از عملکرد حوزه فنی و حرفه ای و کارو دانش آموزش و پرورش بهبهان ارائه شد و مدیران هنرستانهای دخترانه و پسرانه با بیان نظرات، پیشنهادات و کمبودها به بحث و تبادل نظر پرداختند.