رئیس کتاب خانه‌های عمومی اندیمشک:

مسابقه کتاب خوانی ” خلق عظیم، پیامبر” در اندیمشک برگزار می‌شود

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک با جمعی از مسئولان محلی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

پیمان جهانگیری در این نشست با اشاره به این که باید با بالا بردن زیرساخت‌های مطالعاتی و نهادینه کردن کمک‌های مردمی و خیرین به افزایش سرانه مطالعه در شهرستان کمک شود، اظهار داشت: در حوزه کتابخانه‌های عمومی باید نقش شهرداری‌ها پررنگ‌تر شده و به تناسب تحقق بودجه شهرداری‌ها نسبت به واریز بودجه از سهم نیم درصد شهرداری‌ها اقدام گردد.

فرماندار اندیمشک افزود: بی شک با ایجاد روش‌ها و ایده‌های نوین از قبیل بحث ایستگاه‌های مطالعه در سطوح پر رفت و آمد، به روز رسانی کتاب‌ها و ارائه‌ی منابع کاربردی با توجه به مسائل و مشکلاتی که مردم به طور روزمره با آن رو به رو هستند تلاش کنیم.

مسلم میرزاوند نیز با اشاره به در پیش رو بودن هفته کتاب روز ۲۴ آبان روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار و لزوم اهمیت و برنامه ریزی برای گرامی داشت این هفته، گفت: رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی خدمات دهی در حوزه کتاب و فعالیت‌های مطالعه به شهروندان است که در این مورد تمامی ۸ باب کتابخانه عمومی سطح شهرستان آماده پذیرایی از عضویت رایگان مردم در کتابخانه‌های عمومی می‌باشند.

وی با بیان این که به مناسب هفته کتاب ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگ اندیمشک و با همکاری بخش‌های مختلف شهری در اندیمشک اجرا می‌شود، عنوان کرد: عضویت رایگان برای شهروندان در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان در روز ۲۴ آبان از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس کتاب خانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخوان با موضوع‌ها و محورهای مختلف مذهبی، ملی و فرهنگی از دیگر ویژه برنامه‌هایی است که با هدف تبیین و گسترش خدمات حوزه کتاب خوانی و تأمین نیاز شهروندان در اندیمشک اجرا می‌شود.

وی گفت: هم چنین برگزاری مسابقه کتاب خوانی خلق عظیم، پیامبر به مناسبت میلاد رسول اکرم و هفته وحدت در ۲۲ آذر ماه امسال در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان از جمله دیگر برنامه‌های نهاد کتاب خوانی‌های عمومی اندیمشک است که با هدف توسعه فرهنگ اهل بیت (ع) و تقویت گفتمان ارزش‌های اسلامی ما طراحی و به اجرا می‌رسد.

میرزواند بیان کرد: برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب خاطرات زنان خوزستانی در هشت سال دفاع مقدس و ۳ کتاب دیگر در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان و اجرای آئین‌های ویژه مذهبی و فرهنگی در حوزه جمع خوانی قرآن و آشنایی با قواعد آن، حضور کتابداران در مدارس و دانشگاه‌ها و بازدید دانش آموزان مدارس به عنوان مهم‌ترین قشر اهل مطالعه از دیگر برنامه‌های این هفته در اندیمشک است.

وی افزود: مهم‌ترین جامعه هدف ما، دانش آموزان هستند و انتظار از رؤسای آموزش و پرورش این است که در این حوزه جهت آشنایی دانش آموزان با کتابخانه‌های عمومی فعالیت بیشتری نمایند و بیش از گذشته این فرهنگ را در جامعه تقویت و گسترش دهند.

رئیس کتاب خانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک ادامه داد: شهرستان اندیمشک دارای ۸ باب کتابخانه عمومی در بخش‌های مختلف شهری بود و بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی و فرهنگی را در اختیار شهروندان خود قرار داده است.

انتهای پیام/