عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار: رفتار اوباش با مطهری نتیجه رفتار نماینده نمایان مجلس است

خورنا طاهره عیدی زاده، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در یادداشتی نوشت: برخورد اوباش با مطهری و جلوگیری از سخنرانی وی در شهری که قرن ها سمبل و مرکز فرهنگ و هنر در تاریخ ایران زمین بوده است تأسف همگان را برانگیخته است. باعث تأسف است که در روز روشن یک عده اراذل و اوباش در یک کلان شهر این جسارت را پیدا می کنند که به مقر و مرکز ایجاد امنیت یک منطقه یورش ببرند و سه ساعت آن را در محاصره قرار دهند و هیچ اقدام جدی جهت کنترل و دستگیری این افراد صورت نگیرد.

جالب اینجاست که تا اینجا نیز به نظر استاندار محترم فارس اتفاق خاصی نیفتاده است و در شورای اداری اعلام می کند که اگر در صورت برگزار شدن سخنرانی مطهری در دانشگاه، اگر کسی آسیب جانی می دید چه کسی پاسخگو بود؟!! تصاویر منتشر شده از حادثه و اظهارات شخص علی مطهری و محاصره گستاخانه کلانتری همه و همه نشان می دهد که افراد خاطی به قصدی غیر از یک تهدید و اعتراض جزئی آمده بودند و سوال اصلی از استاندار محترم این است که آیا این بی احترامی آشکار به مطهری حتی صرف نظر از موقعیت سیاسی و نمایندگی وی در مجلس هنوز از نظر ایشان اتفاق ناگوار و نا میمونی نیست که همه را از آسیب و اتفاق ناگوارتر می ترسانند؟ شاید ایشان فکر کرده اند کشور محل جنگ و جدل و میدان جنگ است که چنین اتفاقی از نظر ایشان به آستانه لازم برای نگرانی و شرم زدگی نرسیده است.

در این موضوع و متعاقب آن در توجیهات و اظهارات استاندار فارس که بیشتر به عذر بدتر از گناه شبیه است تناقضات چندی وجود دارد. این مقام مسئول در توجیه اتفاقات ایجاد شده بیشتر مسئولین برگزار کننده این همایش را مقصر وقوع این حادثه تلخ دانسته است و این در جای خود عذر بدتر از گناه است چرا که وی در جایی اشاره می کند که همین افراد پیشتر تلاش داشته اند سخنرانی آقای یونسی را نیز به اغتشاش بکشانند و موفق نشده اند و در جای دیگر اعلام می کند که تلاش می کنند عناصر این گروه را شناسایی کنند. بهتر است آقای …. تکلیف مردم را در این خصوص روشن کنند و به ناتوانی خود در کنترل اوباش و اراذل در شهر شیراز اعتراف کند. چرا که به گفته شاهدان عینی و به استناد اخبار رسانه های سراسری حتی پناه بردن به کلانتری نیز باعث اقدام جدی و ضربتی مسئولین استان علیه لباس شخصی ها نشده است.

اظهارات ضد و نقیض احمدی استاندار فارس است  تنها می تواند برای شخص ایشان و اطرافیانش قابل باور باشد، احمدی در جایی اظهار می کند که همین گروه می‌خواستند به آقای یونسی هم در هنگام ورود به شیراز حمله کنند، اما پیش‌بینی و جلوگیری شد. و در پایان همین اظهاراتش با اظهار تأسف از حادثه پیش آمده عنوان می کند:  ما باید موضوع را با تدبیر مدیریت کنیم و ضمن دلجویی از آقای مطهری، افرادی که به وی حمله کردند را شناسایی کنیم. بالاخره معلوم نشد که این افراد شناخته شده بودند و یا باید شناسایی شوند؟  این مقام مسئول بهتر بود به سرعت در خصوص این موضوع اظهار نظر نمی کرد و به هر تدبیری می توانست این اظهار نظر و عکس العمل را به تعویق می انداخت تا با چنین متناقض گویی عجیبی افکار عمومی را به سخره نگیرد. عجیب تر اینکه وی اظهار کرده بود که اطلاع دقیقی از زمان سخنرانی علی مطهری در شیراز نداشته است حال آنکه جدای مسائل اداری و اظهارات برگزار کنندگان همایش، پوستر این همایش در روزهای قبل از برگزاری در تمام گروه های اجتماعی سراسر کشور منتشر شده بود و بسیاری از فعالان سیاسی در سراسر کشور از زمان برگزاری این همایش اطلاع داشتند عاقلان از اظهارات عجیب این مسئول استانی انگشت حیرت بر دهان می مانند!

احمدی برخی افراد و گروه‌ها تلاش می‌کنند که بار مسئولیت را به دوش مسئولان سیاسی استان بیندازند،‌ این گفته وی بیشتر به طنز شبیه است. با این گفته وی به نظر می رسد پس از این در هرجای کشور اتفاقی افتاد باید انگشت تقصیر و اتهام را به هرکسی غیر از مسئولان استانی دراز کرد. مثلا می توان از اهالی محل اعتشاش و درگیری، کسبه محل، رهگذران و یا هر کسی دیگر غیر از کلانتری محل به علت عدم اقدام جدی در دستگیری عاملان اغتشاش و مسئولان استان به علت تشریف بردن به خواب خرگوشی در هنگام ایجاد اغتشاش و درگیری، شکایت کرد. اگر مطهری را یک فرد معمولی و تنها یک شهروند عادی تصور کنیم باز هم حجم بی مسئولیتی و عدم قاطعیت مسئولان استان فارس در مقابل این اقدام شرم آور غیر قابل تحمل، غیر قابل باور و غیر قابل پذیرش است. مطهری در روز وقوع حادثه گفته بود این اعمال نتیجه بده بستان با رئیس مجلس سر وزیر کشور است. بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی در سراسر کشور و بسیاری از کسانی که به شعار تغییر روحانی رأی دادند در یک سال و اندی که از دولت روحانی گذشت به سرعت دچار یأس و نا امیدی شدند چرا که در بسیاری از استان ها همچنان ادبیات سیاسی، عملکرد، راه وروش و سبک و سیاق دولت قبل حاکم است ضمن اینکه لازم است اقدام جدی در مقابل گروه های فشار که در سالهای گذشته به خاطر مساعد بودن شرایط رشد بی سابقه ای داشته اند و به علت عدم وجود مخالفت و وجود سد بازدارنده با این تصور و توهم مواجه شده اند که روش و رویکردشان در مواجه با مسائل روز صحیح است و این اجازه را دارند که هر زمانی احساس خطر کردند چوب و چماق خود را بردارند و به خیابان بیایند و چماق کشی راه بیندازند.

موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره شود حرکت و اقدام ناشایست نمایندگان مجلس و جلوگیری از اتمام نطق علی مطهری توسط همکاران وی در مجلس بود. وقتی نمایندگان قانونی مردم در %D