خرید دستگاه سونوگرافی پیشرفته و نوار قلب و افزایش تعداد پزشکان در طول شبانه روز در هفتکل

خورنا دکتر محمدحسین میانجی از عملکرد خود در مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان هفتکل خبر داد .

دکتر میانجی در گفتگو با خبرگزاری ندای هفتکل گفت: با خرید دستگاه سونوگرافی پیشرفته، دستگاه نوار قلب و راه انداری دستگاه های آزمایشگاهی جهت انجام آزمایشات کشت ادرار ، زردی نوزادان ، تیتر (تست بارداری ) و افزایش تعداد پزشکان در طول شبانه روز و تکمیل داروهای مورد نیاز شهرستان در تنها داروخانه شبانه روزی درمان بستر تا حدودی از مشکلات درمانی شهرستان کاسته شد.
وی نیز در خصوص راه اندازی بخش دیالیز شهرستان گفت: رایزنی های لازمه انجام شده است و همچپنان با همکاری امام جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان و آقای قربانی از بازنشستگان خدمات پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیگیر اختصاص دادن این بخش به بیماران رنجور دیالیزی این شهرستان هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هفتکل یادآور شد: با توجه به نیاز این شهرستان به وجود دندان پزشک، واحد دندانپزشکی مرکز شماره یک فعال می باشد. همچنین از فعالیت و استقرار تنها مطب داندان پزشکی در سطح شهرستان خبر داد که این موضوع موجبات رضایت مردم را فراهم کرده است.
دکتر میانجی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و بهرمندی اقشار مختلف مردم از پزشک متخصص، با پیگیری و رایزنی و با همکاری ریاست دانشگاه و معاونت درمان و سرکار خانم دکتر جمشیدی مدیر نظارت بر درمان دانشگاه و مسئول توزیع پزشکان متخصص استان، به حول و قوه الهی فعلاً تعداد ۲ پزشک متخصص طرحی در رشته های داخلی و اورولوژی ( کلیه و مجاری ادراری ) به شهرستان هفتکل اختصاص داده شد که هم اکنون مشغول خدمت به مردم عزیز شهرستان می باشند. وی نیز اظهار کرد : در مورد جذب پزشک متخصص زنان و زایمان ، اطفال و قلب برای شهرستان تمهیدات لازم از سوی مسئولین استانی در نظر گرفته شده است که در اسرع وقت جهت خدمت به شهرستان محروم هفتکل اعزام میشوند. همچنین ادامه داد: جهت راه اندازی دستگاه سنوگرافی قاطعانه نیز پیگیر جذب پزشک متخصص رادیولوژی هستیم.
وی در پایان به افتتاح مرکز بهداشتی درمانی روستایی رغیوه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مرکز از لحاظ تجهیزات مجهز می باشد فقط از لحاظ آب و برق دچار مشکل می باشد که پیگیر رفع نواقص نیز هستیم و در آینده ای نه چندان دور این مرکز روستایی جهت رفاه مردم روستاهای توابع اطراف افتتاح می گردد.

گزارش عملکرد دکتر محمدحسین میانجی مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان هفتکل طی دوران مدیریت بصورت خلاصه به شرح ذیل می باشد:

-افزایش تعداد پزشک در ساعات مختلف شبانه روز به دلیل بهبود بخشیدن شرایط

-راه اندازی دندانپزشکی در سطح شهرستان

-تعمیرات اساسی ساختمانهای شبکه بهداشت و محل زندگی پزشکان

-تهیه دستگاه سنوگرافی و استقرار آن در درمان بستر

-جذب و بکارگیری پزشکان متخصص داخلی و اورولوژی و ویزیت بیماران در طول هفته در مرکز درمانبستر

-برپایی ایستگاه های سنجش سلامت در مصلای نماز جمعه و پارک ها…

-خرید یک دستگاه جدید نوار قلب

-راه اندازی آزمایش هایی زردی نوازاد ، تیتر ( تست بارداری ) و کشت ادرار

-راه اندازی آزمایشگاه مرکز شماره یک جهت آزمایشات بهداشتی

-نظارت بر برنامه ریزی کادر مامائی تسهیلات زایمانی درمان بستر و تغییر شیفت آنکالی پرسنل به شیفت تمام وقت در شبانه روز

-افتتاح دو خانه بهداشت گزین و چمن لاله در هفته دولت

-بالا بردن شاخص های بهداشتی و کسب رتبه اول در استان

-کسب رتبه اول در استان از نظر جذب پزشک

-مجهز کردن محل زیست پزشکان به تمامی امکانات جهت رفاه و ایجاد انگیزه ماندگاری آنان

-مستقل کردن واحد حراست شبکه بهداشت و درمان هفتکل ، که طی سالهای گذشته این اداره فاقد واحد حراست مستقل بود و زیر نظر واحد حراست شبکه بهداشت و درمان رامهرمز این واحد اداره می شد. که با پیگیریها و رایزنی با ریئس دانشگاه و حراست دانشگاه علوم پزشکی اهواز این واحد با جذب یک نفر نیروی حراست بطور مستقل درآمد.

-فعال کردن واحد روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان که در سالهای گذشته بصورت کمرنگ فعالیت داشته است

-فعال کردن واحد تکریم ارباب رجوع شبکه بهداشت و درمان این واحد نیز در سالهای گذشته بصورت کمرنگ فعالیت داشته است
-عقد قرارداد و مستقر نمودن نیروی انتظامی در درمان بستر جهت حفظ امنیت و انتظامات
-کسب موفقیت در جذب نیروی مشمول طرح با اولویت بومی بودن
-پیگیری و رایزنی برای راه اندازی بخش دیالیز شهرستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *