نماینده مجلس اذعان کرد:

ایجاد موج سرطان در مناطق جنوبی به دلیل پساب سرطانزای پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، بندرامام و هندیجان با اشاره به ورود گسترده ماده سرطانزای جیوه به آب‌های خلیج‌فارس توسط شرکت‌های پتروشیمی گفت: سلامتی مردم منطقه از طریق مصرف آبزیان در معرض تهدید جدی است.

حبیب آقاجری در ادامه اظهار داشت: ۲۱ مجمتع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و بندر امام فعال هستند که یکی از آنها به میزان گسترده‌ای جیوه را در پس‌آبهای خود وارد آبهای خور و دریا می‌کند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، بندرامام و هندیجان افزود: جیوه یک فلز سنگین و به شدت سرطان‌زاست که برای آبزیان مضر است و از طریق ماهی‌ها به مردم منطقه منتقل شده و روی سلامتی آنها تاثیر بسیار منفی دارد.

وی تاکید کرد:‌ قرار بود این سیستم اصلاح شده و جیوه دیگر به دریا ریخته نشود اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.

نماینده مردم ماهشهر تصریح کرد: همواره قول‌هایی در این باره داده می‌شود اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و کسی به این آلایندگی شدید و خطرناک توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال انواع گازهای شیمیایی از طریق این پتروشیمی‌ها در هوا منتشر می‌شود و بوی مواد شیمیایی به صورت واضح به خصوص در روزهای شرجی در شهر به مشام می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: با این وجود آلودگی آب و آبزیان بسیار خطرناک‌تر است و با توجه به تاثیر شدید جیوه روی ایجاد سرطان، سلامتی مردم منطقه از طریق مصرف آبزیان در معرض تهدید جدی است.

سازمان حفاظت از محیط‌زیست در برابر آلاینده‌های واقعی و اثبات شده مانند جیوه که با حجم انبوه بوسیله پسآب پتروشیمی‌ها وارد آب‌های خلیج‌فارس شده و در میان کارشناسان نگرانی‌های جدی درباره ایجاد موج سرطان در مناطق جنوبی کشور ایجاد کرده است حساسیتی نشان نمی‌دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بردیا آقای آقاجری لازم نکرده به فکرمردم باشی،شمابرو دنبال باندبازیات اصلا میدونی جیوه چیه!
  • احمد جناب چاروسایی خورنای عزیز خواهشا از این نام استفاده نفرمایید. اعتبار قانونی ندارد و ضمنا قابل پیگیری در محاکم قضایی است! در کشور پتروشیمی به نام ماهشهر وجود ندارد. "پتروشیمی بندرامام خمینی(ره)" "سازمان منطقه ی ویژه ی اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)" و همه ی پتروشیمی هایی که در این منطقه موجود هستند! اگه بنده اشتباه می کنم لطفا توضیح بفرمایید./ ممنون.
  • اميد سلام دوستان عزیزبانظرات شماموافقم وازسایت خورناخواهش میکنیم عبارات راصحیح بنویسدمثلاایاصحیح است شخصی بگویدبندرنفتی مجیدیه امام خمینی؟بدیهی است خیروبایدبگویدبندرنفتی مجیدیه ماهشهر,تشکر
  • اميد سلام مدیرمسئول وکلیه پرسنل سایت خورنامطلعیدیکی ازاصول حرفه خبرنگاری بی طرف بودن وتاثیرندادن نظرشخصی خبرنگاردرخبرمیباشدپس لطفاشماازاسم قانونی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی استفاده کنیدکه هم بی طرفی خودراثابت کنیدوباعث ناراحتی شهروندان نشوید.
    • ماهشهری معلومه این آقا امید ما تازه با اینترنت و این داستانا آشنا شده و کلی ذوق کرده که مثلا داره نظر میده....!!!! بابا فرض کنیم منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی... خب بشما چه دخلی داره؟؟؟!!! سربندر سی ساله رو باید کجای این قضیه قرار بدیم؟؟!!! دلت خوشه ها...