کنگره ملی شعر خلیج فارس حق خوزستان را ادا می‌کند

خورنا: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با برنامه ریزی‌های دقیق برای برگزاری کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان، حق خلیج فارس، شعر و ادبیات و مردم هندیجان و خوزستان را ادا خواهیم کرد.

مهرداد شریف مخمل‌زاده در حاشیه پیش کنگره شعر ملی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با اشاره به اشعاری که امروز توسط شاعران خوانده شد آن را نشان دهنده استعداد بسیار بالایی در میان آنها وجود دارد دانست و اظهار کرد: نمی‌توان با برگزاری تنها یک کنگره شعر، این استعدادها را شناسایی کرد.

وی اضافه کرد: امسال سال اقتصاد و فرهنگ است و ضرورت دارد برنامه‌های منسجمی را در شهرستان هندیجان داشته باشیم که این استعدادها بیش از پیش کشف گردند و شرایط را برای رشد این استعدادها فراهم کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: این توان در هندیجان وجود دارد و باید آن را مغتنم شمرد و از این استفاده بهینه کرد.

وی به اشاره به اینکه خلیج فارس تنها یک محیط جغرافیایی نیست ادامه داد: خلیج فارس نشان از هویت ملی ما ایرانیان دارد، مظهر انسجام، همبستگی و اقتدار ملی ما است و حفظ و نگهداری این ویژگی‌ها جزو وظایف همگی ما محسوب می‌گردد.

مخمل‌زاده گفت: به طور قطع شعر و ادبیات می‌تواند در این راه تاثیر مهم و شگرفی داشته باشد و پرداختن به خلیج فارس از راه شعر و و ادبیات بیدار نگه داشتن این هویت و انسجام بخشی به هویت و اقتدار ملی است به‌ویژه برای ما اهالی خوزستان که خلیج فارس یکی از ویژگی‌های قومی استان محسوب می‌گردد.

وی همچنین تاکید کرد: مجموعه استانداری خوزستان با تمام قوت در خدمت فرماندار و مسئولان برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: امیدواریم در کنگره اصلی شهر خلیج فارس که بین‌المللی است و با برنامه ریزی دقیق انجام خواهد شد حق خلیج فارس، شعر و ادبیات و مردم هندیجان و خوزستان را بتوانیم بهتر ادا کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *