تنها عضو شورای شهر ماهشهر که برای دور بعد تایید صلاحیت شد، کیست؟

خورنا: از بین ۶ نفر عضو شورای شهر ماهشهر، تنها نعمت الله قنواتی برای دور بعد تایید صلاحیت شد.

به گزارش خورنا از ماهشهر، شورای شهر بندرماهشهر که در ابتدا دارای ۷ نفر عضو بود، پس از جدایی برخی از اعضا از شورا به دلایل مختلف مجبور به استفاده از اعضای علی البدل شد اما در نهایت تعداد اعضا از ۶ نفر بیشتر نشد.

از بین این ۶ نفر عضو شورای شهر ماهشهر که شامل نعمت الله قنواتی، علیرضا قنواتی، نافع آلبوغبیش، عبدالضا آلبوغبیش، حسن دوستان و سعید حیاتی بودند، تنها نعمت الله قنواتی توانست در مرحله اول از احراز صلاحیت ها، برگ سبز تایید صلاحیت خود را بگیرد.

اما نعمت الله قنواتی کیست و برای بندرماهشهر چه کرد؟ نعمت الله قنواتی از اعضای علی البدلی بود که از سال ۸۷ وارد شورای شهر بندرماهشهر شد و در این شورا سابقه ای ۵ ساله دارد.

وی در سال ۱۳۸۸به ریاست شورای شهر ماهشهر انتخاب شد و تا سال ۱۳۸۹در این سمت مشغول به خدمت بود و از سال ۹۰ تابحال به عنوان ریاست کمیسیون فرهنگی – اجتماعی این شورا فعالیت میکند.

وی از طراحان اصلی طرح جامع شهرسازی ماهشهر بود که در دوران ریاست خود بر شورای شهر ماهشهر، به صورت جدی این طرح را پیگیری و در جلسه ای در شورای عالی شهرسازی کشور که با ریاست وزیر مسکن و شهرسازی برگزار شد، به تصویب رسانید.

طرح جامع شهرسازی ماهشهر، نقشه راهی است که شهرداری ماهشهر را تا سال ۱۴۰۰ کمک میکند تا به بهترین نحو پروژه های پیش بینی شده عمرانی و فرهنگی در این طرح را اجرا کند.همچنین حریم شهری و محودده های شهری ماهشهر با شهرهای اطراف در این طرح پیش بینی شده است.

از دیگر پیگیری های جدی نعمت الله قنواتی، در ماجراهای شهرستان شدن بندر امام خمینی و بحث محدوده شهری بود که قنواتی توانست به کمک برخی مسئولان دیگر با مدریت و درایت خود، به دور از هرگونه تنش زایی و ایجاد جنجال، مانع از تضعیف حقوق شهروندان ماهشهری گردد.

خدمات و پیگیری های نعمت الله قنواتی در این ۵ سال به همین موارد خلاصه نمیشود.

مکانیزه کردن سیستم جمع آوری زباله در شهر و شهرک ها، توسعه فضای سبز در شهر و شهرک ها و احداث پارک های محله ای، پیگیری احداث چمن های مصنوعی در نقاط شهر و شهرک ها و احداث زمین بزرگ چمن طبیعی فوتبال، تلاش همه جانبه برای ساماندهی و زیباسازی خور، پیگیری های تعریض و بهسازی چندین خیابان قدیمی شهر، اهتمام ویژه برای همسان سازی و کف پوش گذاری پیاده روها، پیگری مشکلات فاضلاب شهر از سال ۸۷، پیگیری احداث کارخانه آسفالت و آسفالت شهر و شهرکها، پیگری انتقال آب خام از روخانه جراحی به ماهشهر، پیگیری و تلاش برای زیباسازی ورودی های شهر، تدبیر برای اجرای پروژه های عمرانی مختلف در شهر و شهرکها از قبیل بلوار جدید باغ رضوان، بلوار جدید ماهشهر به ناحیه، احداث پل های شهر و حمایت لازم از ادارات و نهادهای خدماتی، فرهنگی و مذهبی از جمله طرح های مهم ماهشهر بوده است که قنواتی از طراحان و یا پیگیران اصلی آنها بوده است.

در خصوص معرفی نعمت الله قنواتی همچنین میتوان به احراز صلاحیت وی برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ماهشهر در همان مرحله اول اشاره کرد و این موضوع را سند خدمات و فعالیت های بی شائبه وی دانست.

گفتنی است برخی از اعضای فعلی شورای شهر ماهشهر که صلاحیت آنان در مرحله اول احراز نشده است، در حال پیگیری از طریق مراجع قانونی هستند تا شبهات احتمالی را برطرف کنند و ممکن است برخی از آنها طی روزهای آینده موفق به اثبات صلاحیت خود به مراجع تصمیم گیر شوند و تایید صلاحیت خود را اخذ کنند.

شایان ذکر است با توجه به تغییرات در قانون انتخابات شوراها، شورای شهر ماهشهر در دور چهارم با ۱۱ نفر عضو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فاطمه سادات احسنت بر این مدیریت خوب و سرشت پاک
  • ناشناس باسلام.چنان از آقاي نعمت اله قنواتي نوشته ايد كه گويي همه دستاوردهاي شهرداري از 6سال قبل تا بحال كار ايشان بوده است.لطفا نوشته ها به ويژه در خصوص يكي از طراحان طرح جامع شهرسازي بوده است را اصلاح نمائيد
    • حيدري كسي نگفته همه دستاوردهاي شهرداري كار ايشون بوده ولي هيچ كسي به اندازه ايشون مؤثر عمل نكرده حداقل در شوراي شهر
    • حيدري خورنا چرا جواب منو تاييد نكردي
  • طایفه بزرگ قنواتی ما از حاج نعمت قاطعانه حمایت میکنیم.
  • محمدی ایشان مرد توانمندی هستند و میتوانند سکان مدیریت شورای بعدی را در دست داشته باشند. به امید موفقیتشان
  • سلطانیان احتمالا رای ندم اما اگه قرار به رای دادن باشه یکی از نفراتی که حتما بهش رای میدم، حاج نعمته
  • عساكره نعمت اله قنواتي ميشه گفت تنها كسي بود كه دنبال منافع شخصي نبود و هم و غمش مشكلات شهر هست
  • مطوري من آقاي نعمت اله قنواتي از زماني مدير دبستان شاهد بودن ميشناسم ايشون نمونه يه فرهنگي متدينه
  • نظارات جامعه فرهنگيان بندر ماهشهر حمايت قاطعانه خود را از برادر حاج نعمت الله قنواتي اعلام ميدارد
  • عبادي من اين دوره تصميم گرفتم در مورد كانديداها به خوبي تحقيق كنم تا بتونم انتخاب آگاهانه اي بكنم و به همه اين توصيه رو دارم كه آگاهانه و دقيق راي بدهند چون سرنوشت شهرمون در گرو تشكيل يه شوراي شهر قوي و متفكره كه شهرداري رو بخوبي پشتيباني بكنه. با شناختي كه از نعمت الله قنواتي دارم اولين گزينه ايشونه
  • الهام تنها کسی که بدرد این شهر و مدیریت آن را می خورد حاج نمعت الله قنواتی است.
  • حاج نعمت الله قنواتی بابت لطف و حسن نیت خواهران و برادران همشهری و نخبگان شهر نسبت به این خدمتگزار که بی توقع سعی نموده است امانتدار صادقی باشد برای مردم نجیبی که شایسته بهترین ها هستند با کمال احترام سپاسگزارم و از خداوند بزرگ استعانت می طلبم که همچنان یار ویاور ما در انجام این بار سنگین باشند ((انشاءالله )) رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی شورای اسلامی شهر ( حاج نعمت اله قنواتی )
  • ناشناس در خصوص مطالب نشر شده در سایت خورنا در خصوص انتساب عملکرد شهرداری یکی از اعضاء شورای شهر(نعمت اله قنواتی) جهت تنویر افکار عمومی مطالبی بعرض می¬رساند: 1- اینکه تمام عملکردها را منتسب به ایشان نموده اید،خلاف اصول اسلام و انسانی است و خلاف واقع میباشد چراکه در دوسال ریاست ایشان شاهد رکود و عدم مراجعه مردم و عدم داشتن حتی یک پرونده بعنوان مثال میباشد. در خصوص محدوده تا الآن لایغل است و اگر در دوران ریاست خود حرکتی شده، حرکت شورائی است و تمام افراد شورا در آن دخیل هستند در ضمن مصوبۀ شورای عالی شهرسازی در سال 90 مصوب گردید که ایشان هیچ نقشی را در این خصوص نداشته اند. 2- در دوسال اخیر که ایشان رئیس شورا نبوده اند هیچگونه حضوری در شورا نداشته و این روزها که در آستانه انتخابات حضور دارد.ضمناً در سالهایی که ایشان رئیس نبوده اند سال 90 شهرداری،شهرداری نمونه استان و در سال 91 شورای شهر، شورای نمونه استان شناخته شده است.اگر این همه مطالب را منتسب به ایشان نموده اید آیا در دوران ریاست او اتفاق افتاده؟ شما می توانید کاندیدای خود را معرفی کنید نه غرض ورزانه زحمات شهرداری ، فرمانداری و سایر حمایتهای امام جمعه محترم و دیگر مسئولین شهرستان را نادیده گرفته و بر اساس تعصبات کورکورانه قومی به فرد خاصی منتسب نمائید. در خاتمه اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشیــــد.
    • جمعي از شهروندان در پاسخ به نظر ناشناس محترم در مورخ 92/3/6 به جهت استحضار مي رساند: اينكه در دوره دوساله مديريت ايشان مراجعات بعضي از اقشار كمتر شد اين از محاسن مديريتي و سلامت كار است. مراجعه زياد مردم ناشي از سوء مديريت است و اين ديدگاه بيشتر نزديك به ديدگاه كساني است كه فكر مي كنند شورا نقش كميته امداد امام را بايد بازي كند بله بعضا چنين تفكري وجود داشته و دارد و قطعا مردم متوجه اين موضوع مهم هستند و مي دانند كه مديريت عشايري در راستاي منافع كلان و عمومي حقوق شهروندي حركت نمي كند! ( تفسير نمونه شدن را هم بگذاريد سربسته بماند ) در بحث اثر گذاري و حضور ايشان در تمام جلسات شورا تا آنجايي كه ما سئوال كرده ايم از وقت شناس ترين افراد شورا هستند. و اما اگر نمي دانيد،كه مي دانيد و كتمان مي كنيد مصوبه طرح جامع ماهشهر در مورخ 89/11/25 با حضور فعال رياست وقت شورا (حاج نعمت اله قنواتي) و شهردار در شوراي عالي شهرسازي ومعماري ايران و قطعا با حمايتهاي كم و بيش مديران وقت به نتيجه رسيد. و از جهتي بيان توانمنديها و زحمات شبانه روزي ايشان در اين موضوع و ديگر موضوعات نافي زحمات ديگران نيست. من الله توفيق
  • مرتضی من یه نفرو میشناسم که هم با سابقس , هم مذهبی و هم بچه ی همین شهر و آشنا به مشکلات و گرفتاری های مردم. ایشون قبلا" نائب رئیس شورای اسلامی ماهشهر بودن و تجربه مدیریت رو دارن. به نظر من باید به کسی رای بدیم که تجربه شورا رو داشته باشه تا بدونه مردم از یه مسئول چه خواسته هایی دارن . اینم آدرس وبسایتش : www.alboghobeish.i
    • غبيشاوي آقاي مرتضي اين همون حاج عبدالکریم آلبوغبیش نيست كه دوره دوم شوراها با چندتا ديگه از بچه هاي شهرك طالقاني گند زدن به شوراي شهر . و هم دوره بودن با تصدي اصلاحي بر شهرداري كه همه ميدونن چه بلاي سر اين شهر آورد . واقعا نمي دونم ايشون با چه رويي دوباره كانديد شدن
    • محمد حسن با سلام خدمت همه دوستان، در مورد حاج عبدالکریم آلبوغبیش در دوره دوم نه تنها کافیه که از خود آقای نعمت الله قنواتی در مورد سوابق ایشون سوال کرد بلکه شورای بندر امام در آن دوره هم پشتکار ودرایت ایشان رو در دفاع از حقوق شهروندان سربندری و ماهشهری در استان را گواه می دهند چرا که اگر ایستادگی ایشان مقابل استاندار وقت و شرکت نفت نبود حقوق مردم پایمال میشد و نیز از همین رو بود که معتمدین و اعضای شورای سربندر نیز در خواست نامزدی برای این شهر را به ایشان میدادند، مطمئن باشید با حضور ایشان مشکل محدوده بندرامام و ماهشهر نیز به خوبی و مساوات حل خواهد شدایشون کارشناسی ارشد مدیرت اجرایی است فردی با تجربه و لایق و از هم مهمتر با تقوا است
  • آتیش پاره شما ادعا چی میکنید پتروشیمی متعلق به بندرامام خمینی(ره)یه طوری از حقوق حق میزنید انگار از جنگ بردید بس کنید خجالت بکشید تا حالا کم خوردید از پتروشیمی های ما سواد ندارید نقشه های قدیمی به صورت شکل نشون داده حق مانه ازتونم میگیریم به هر قیمتی که شده بشینید تماشا کنید نزدیک
    • ماهشهري جناب سربندري تاسيس كارخانجات پتروشيمي برميگرده به قبل از سال 1349 زماني كه سربندري وجود نداشته شما لطف كنيد برگرديد به همون ده كوره هايي كه قبلا زندگي ميكرديد اونجا ادعاي حق و حقوق كنيد.
  • ماهشهری ادم خوبیه ولی حب ریاست و منیت دیونش کرده و سوء استفاده هاش مصداقهاش هم هست
    • معشوري باشناختي كه از ايشون دارم با جديت مي گم خصلتي كه زره اي در وجود ايشون نيست حب رياست منيت هست كدوم سؤ استفاده تنها كسي كه در شورا سالم بود ايشون هستش تاييد صلاحيت در دور اول سند حرف منه
  • ماهشهری اولین بدلیل از کار افتادگی و عدم اشرافیت و سواد لازم سوء استفاده شهردار وقت از ایشان و تخلفات عمده شهردار زمان مدیریت ایشان در دادگاه می باشد