احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرح اصلاح تقویم آموزشی مدارس در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

به گزارش خورنا محمود امانی طهرانی با اعلام این خبر افزود: پیش نویس این طرح در حال حاضر توسط مرکز پژوهش ها و در تعامل با کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس آماده شده است.

وی درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

امانی طهرانی ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا معین کرده، ملقی می‌شود و اختیارات بیشتری به سطوح اجرایی با توجه شرایط مختلف در جغرافیا کشور داده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است اما در بسیاری از مناطق می‌توانند طول سال تحصیلی خود را با مقداری برنامه ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.