مدت خدمت سربازی کاهش یافت

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای از کاهش سه ماهه مدت خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش خورنا در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا آمده است: در راستای اجرای طرح تحول خدمت وظیفه عمومی و به منظور ایجاد عدالت در مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با محل خدمت و نوع مأموریت‌های محوله، با پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مدت خدمت دوره ضرورت سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند ۳ ماه کاهش یافت.

برابر جزئیات اعلام شده در این اطلاعیه آمده است: تمامی سربازانی که برابر مفاد و شرایط این ابلاغیه به خدمت اعزام و به صورت بومی یا غیر بومی و با مأموریت‌های مختلف در سازمان‌های نیروهای مسلح بکارگیری شده یا از این پس بکارگیری می‌شوند، از این کاهش برخوردار شده و مدت زمان خدمت آنها از حداقل ۱۴ ماه و متناسب با محل خدمت و مسافت آن تا محل سکونت و همچنین مأموریت‌های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی تا حداکثر ۲۱ ماه محاسبه می‌شود.

البته مدت خدمت دوره ضرورت سربازان مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی در قالب امریه، برابر سنوات گذشته کماکان ۲۴ ماه تعیین گردیده است.

در این اطلاعیه تاکید گردیده است: ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *