آخرین مصاحبه همسر داریوش مهرجویی ساعاتی پیش از قتل!

وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس و همسر داریوش مهرجویی ساعتی پیش از به قتل رسیدن در گفتگو با یک روزنامه از سرقت خانه‌شان توسط فردی ناشناس با چاقو خبر داد.

به گزارش خورنا هفته گذشته، پانزدهم مهرماه همسر داریوش مهرجویی در صفحه اینستاگرام خود از تهدید شخصی ناشناس با چاقو و سرقت از خانه‌شان خبر داد.

وی درباره جزئیات این حادثه به روزنامه اعتماد گفته بود: «شب حادثه حدود ساعت ۸ در حالی که خانه در آرامش کامل بود ناگهان متوجه سر و صدای سگ‌مان در حیاط خانه شدم. سریع در ورودی آشپزخانه را قفل کردم. تا اینکه متوجه شدم مقابل در ورودی ساختمان یک نفر با چاقو به شیشه‌های مات پنجره چسبیده است. هرچه از او خواستم خودش را معرفی کند هیچی نگفت. موبایلم نزدیکم نبود، ولی سعی کردم سرعت عمل داشته باشم. با صدای بلند گفتم؛ الان به ۱۱۰ زنگ می‌زنم. او هم در پاسخ به این حرف من گفت خب زنگ بزن. ترسیده بودم تا گفتم الو ۱۱۰ سارق فرار کرد. وقتی او در جواب به من گفت خب زنگ بزن، متوجه شدم؛ لهجه ایرانی ندارد. بعد از فرار سارق با نگهبانی شهرک تماس گرفتم. آنها هم سریع خودشان را به حیاط خانه ما رساندند و شروع به گشتن حیاط و کوچه‌های اطراف کردند، اما کسی را ندیدند. البته مدتی پیش هم یکسری وسایل از جمله سنتور مربوط به فیلم سنتوری را از خانه ما سرقت کردند که در حال حاضر وکیل همسرم پیگیر کارهای قانونی این موضوع است.»

به گزارش خورنا ساعتی پس از این گفتگو جسد بی جان داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در ویلای شخصی آنها واقع در شهرکی حوالی کرج پیدا می‌شود.

سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز درباره جزئیات این جنایت توضیح داد: این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌ شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجوبیی به پلیس اطلاع داده شد، گفت: تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

سردار هداوند درباره اینکه گفته می‌شود سر مرحوم مهرجویی بریده شده است نیز توضیح داد: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.

فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در این خصوص بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

وی افزود: با توجه به تماس دختر مقتولین با پلیس، موضوع به اطلاع بازپرس ویژه قتل می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: با صدور دستور قضایی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند.

وی در پایان عنوان کرد: به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

گفتنی است داریوش مهرجویی (زاده ۱۳۱۸ تهران) از فیلم‌سازان برجستهٔ کشور و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود که آثار ماندگاری مانند گاو، اجاره نشین‌ها، هامون، مهمان مامان، سنتوری و… از خود به یادگار گذاشته است.