خودرو ملی جدید ترکیه پرواز می‌کند

ایرکار به‌ عنوان خودرو ملی جدید ترکیه با قابلیت پرواز در نمایشگاه تکنوفست معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های خودرو پرنده ترکیه آشنا خواهیم شد.

به گزارش خورنا وزارت صنعت و فناوری ترکیه و بنیاد تیم فناوری ترکیه نمایشگاه تکنوفست را در شهر ازمیر این کشور برگزار کردند تا شرکت‌های فعال در این حوزه محصولات خود را به معرض نمایش بگذارند. در این دوره از نمایشگاه تکنوفست نیز ترکیه از خودرو پرنده بومی خود با نام ایرکار – AirCar پرده برداشت.

ویژگی‌های خودرو ملی جدید ترکیه

محمت توران، مدیر نرم افزار شرکت سازنده ایرکار عنوان کرد فرایند توسعه این وسیله نقلیه که وزن آن به ۴۵۰ کیلوگرم می‌رسد کماکان ادامه دارد. این خودرو پرنده می‌تواند مسافتی برابر با ۵۰ کیلومتر را بپیماید و برای حل معضل ترافیک یک راهکار موثر محسوب می‌شود.

شرکت سازنده ایرکار حدود ۳ سال قبل فرایند ساخت این خودروی پرنده را آغاز کرده و همچنان این پروژه برای تکمیل شدن به زمان بیشتری نیاز دارد. توران در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد احتمالا در سال ۲۰۲۵ میلادی موفق به دریافت مجوز پرواز در ترکیه خواهیم شد و در آن زمان به کمک این خودرو می‌توانیم از طریق آسمان تردد کنیم.

مدیر نرم افزار شرکت سازنده ایرکار در ادامه افزود اگر تمام مراحل به خوبی انجام شود، قادر به دریافت مجوزهای لازم و انجام آزمایش‌های پرواز خواهیم بود. ضمن این‌که این خودرو تا به امروز ۱۰۰ پرواز آزمایشی را به انجام رسانده و توانسته به مدت ۱۵ دقیقه در آسمان پرواز کرده و مسافتی بین ۳۰ تا ۴۰ متر را بپیماید/گجت‌نیوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *