معاون استاندار بوشهر: بوشهر می تواند دروازه تجاری روسیه شود

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: اگر تاریخ روسیه را بخوانید، پترکبیر بنادری را تأسیس کرد تا "پنجره ای" برای تجارت باز کند. امروز ما آماده ایم که دروازه ای برای شما باشیم.

به گزارش خورنا و به نقل اسپوتنیک، علی باستین در نشستی با کارآفرینان مسکو و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت مسکو اظهار داشت که استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ بندر در خلیج فارس، قابلیت‌های لجستیکی خود را به روسیه ارائه می‌کند و مایل است روسیه را به عنوان سرمایه‌گذار در زیرساخت‌های خود ببیند.

وی یادآور شد: اگر تاریخ روسیه را بخوانید، پترکبیر بنادری را تأسیس کرد تا “پنجره ای” برای تجارت باز کند. امروز ما آماده ایم که دروازه ای برای شما باشیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۲۰ بندردر حاشیه خلیج فارس است. بوشهر می تواند یک بندر ترانزیتی برای شما باشد و شما می توانید تمامی محصولات را به کشورهای دیگر ارسال کنید و یا از طریق ما محصولات را از آنها دریافت کنید.

باستین گفت: روسیه دارای پتانسیل اقتصادی بزرگی است که “همه از آن خبر دارند”. اما در منطقه ما شما زیاد فعال نیستید.

وی بیان کرد: استان بوشهر به نوبه خود می خواهد از طرف روسی برای مشارکت در تامین مالی توسعه زیرساخت های این استان دعوت کند. این پروژه ها شامل بنادر، راه آهن و توسعه بزرگراه ها است.

این مقام مسئول اگرچه توضیح نداد که آیا صحبت در مورد بودجه دولتی یا خصوصی است، اما تصریح کرد که این پیشنهاد تاکنون تنها در سطح یک ایده وجود دارد.

ولادیمیر پلاتونوف، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت مسکو نیز به نوبه خود اهمیت ایران را برای کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب، که اکنون به طور فعال در حال توسعه است، تأیید کرد.