خطاب نماینده اهواز به دولت: هنگام گرمای بالای هوا یا تعطیل کنید یا ساعات اداری را کاهش دهید

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به آلودگی و گرمای شدید هوا در حوزها انتخابیه خود گفت: آلایندگی کارخانجات و تاسیسات نفتی در آینده می تواند تهدید بزرگی برای مردم اهواز باشد.

به گزارش خورنا سید کریم حسینی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان خوزستان گفت: شهرهای امیدیه و آبادان در روزهای اخیر بالاترین دمای هوای کشور را تجربه کردند، مطالبه مردم و نمایندگان از مسئولین این است که طبق قانون عمل کنند و در زمان هایی که دمای هوا بسیار گرم است یا تعطیل کنند یا ساعت کار را کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه ۶۷ نفر به دلیل گرمازدگی به بیمارستان های اهواز مراجعه کردند افزود: به مراکز درمان و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی گفته ایم آمادگی لازم برای پذیرش افرادی که دچار گرمازدگی شده اند داشته باشند. همچنین استقرار اکیپ های اورژانس در نقاط پر تردد اهواز از اقدامات دیگر در این زمینه است.

نماینده اهواز، باوی‌، حمیدیه و کارون در مجلس اظهار داشت: در کنار افزایش دما در شهرهای خوزستان، با پدیده ریزگردها نیز مواجه هستیم که امسال به نسبت سال های گذشته وضعیت بهتر است، البته پدیده ریزگردها در اثر بادهای موسمی رخ می دهد.

حسینی در پایان تاکید کرد: موضوع این است که آلایندگی کارخانجات و تاسیسات نفتی در آینده می تواند تهدید بزرگی برای مردم اهواز باشد که باید از امروز به فکر مدیریت آلودگی هوا بر اثر آلاینده ها بود.