احمد مسعود: ما در نبرد با طالبان تنهاییم

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان بر ضد طالبان با بیان اینکه زنان افغانستان در وضعیت بحرانی هستند افزود: حکومت طالبان نه بر اساس قانون اساسی بلکه توسط «یک سری فرامین با محوریت مذهبی» اداره می‌شود.

به گزارش خورنا احمد مسعود که در مصاحبه با فرید ذکریا در انستیو مطالعاتی «اسپین» در واشنگتن صحبت می‌کرد، در مورد شرایط «جبهه مقاومت ملی» افغانستان در برابر طالبان گفت: «ما هزاران نفر هستیم اما متاسفانه به خاطر نبود حمایت و نبود تدارکات [فعالیت جبهه مقاومت] کاهش یافته است.»

او همچنین گفت «گروه‌های تروریستی زیادی زیر چتر حمایتی طالبان اکنون در افغانستان فعالیت دارند».

رهبر جبهه مقاومت ملی ضد طالبان در مورد حمایت بین‌المللی نیز گفت: «ما احساس می‌کنیم که به ما خیانت شده، تنها رها شده‌ایم»، اما تاکید کرد که مردم ولایت‌های دیگر افغانستان نیز در برابر استبداد طالبان مقاومت می‌کنند، در حالی که «دستان ما خالی است».

احمد مسعود گفت «توجه» جهانی از افغانستان به اوکراین معطوف شده است و افغانستان مانند دو دهه پیش «فراموش شده» که توجه به عراق شده بود.

او گفت مقاومتی که پدرش فرمانده احمدشاه مسعود در دهه ۱۹۹۰ در پیش گرفت سبب شد که طالبان «به نقطه‌ای برسند که آرام آرام در تلاش‌ها به سمت پذیرش یک حکومت فراگیر بروند».

او افزود که زنان افغانستان در وضعیت بحرانی هستند و اینکه حکومت طالبان نه بر اساس قانون اساسی بلکه توسط «یک سری فرامین با محوریت مذهبی» اداره می‌شود.