عضویت ۷۱ هزار بازنشسته در صندوق بازنشستگی استان خوزستان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان تعداد اعضای این صندوق را در استان حدود ۷۱ هزار بازنشسته و ۲۱ هزار ورثه عنوان کرد و گفت: شرایط دریافت وام بازنشستگی بسیار راحت است و بازنشستگان پس از ثبت نام در سامانه، این وام را بدون نیاز به ضامن دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز آرش رشادتمند در نشست خبری امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری با بیش از ۱۰۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین دستگاههای کشور است و شاید در زمانی که این صندوق تشکیل شد ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی فعلی وجود نداشتند.

وی با اینکه صندوق بازنشستگی کشوری ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند افزود: جامعه هدف ما شاغلان و بازنشستگان رسمی دولت هستند یعنی ما هم به شاغلان و هم به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهیم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان در ادامه با اشاره به ۲۵ ذی‌الحجه و روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: فردا سه‌شنبه طی مراسمی در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز از شش بازنشسته نمونه استانی در زمینه علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، ایثار و فداکاری، فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال و فعالیت‌های ورزشی و تندرستی تجلیل می‌شود.

رشادتمند افزود: البته هدف ما این است که تجلیل از بازنشستگان استان تنها منحصر به یک روز از سال نباشد بلکه مستمر و به صورت هفتگی این کار انجام شود.

وی فعالیت در امور فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های اصلی صندوق بازنشستگی کشوری دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در یک تا هشت رشته ورزشی به صورت ماهانه و نیز تاسیس نخستین انجمن ورزشی بازنشستگان کشوری در استان خوزستان از جمله اقدامات انجام شده ما طی یک سال گذشته در زمینه فعالیت‌های ورزشی بازنشستگان استان است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان ادامه داد: همچنین تاسیس خانه‌های امید در شهرهای بالای پنج هزار نفر با هدف پر کردن اوغات فراغت بازنشستگان از دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در استان خوزستان است؛ در این خانه‌های امید، خدمات رایگان پزشکی، روانشناسی و مشاوره‌های تغذیه‌ای نیز ارائه می‌شود.

رشادتمند با اشاره به مطالبات بازنشستگان گفت: این مطالبات به حق است و صندوق بازنشستگی تلاش دارد که زمینه برآوردن شدن این مطالبات را با کمک دولت و مجلس فراهم کند.

وی افزود: البته از آبان سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و بخشی از مطالبات بازنشستگان در برخی دستگاهها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت تحقق پیدا کرده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد اعضای این صندوق در استان حدود ۷۱ هزار بازنشسته و ۲۱ هزار ورثه یا موظف است.

رشادتمند با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۱۷ فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد به بازنشستگان استان پرداخت شده است گفت: مبلغ این وام امسال به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و از ابتدای امسال نیز تاکنون حدود ۲ هزار و ۸۷۷ فقره وام به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته یک هزار و ۵۸۲ فقره وام ازدواج با مبلغ ۲۵ میلیون تومان به فرزندان بازنشستگان استان پرداخت شده است که در سالجاری رقم این وام به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خوزستان در پایان شرایط دریافت وام بازنشستگی را نیز بسیار راحت دانست و توضیح داد: بازنشستگان پس از ثبت نام در سامانه براساس اولویت، وام را بدون نیاز به ارائه ضامن دریافت می کنند.