مین زدایی از مسیر خط آهن شلمچه به بصره

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: زمین‌های مورد نیاز برای ساخت خط راه آهن شلمچه به بصره از سوی عراقی‌ها به منظور مین زدایی در اختیار ایران قرار گرفته است.

به گزارش خورنا عبدالکریم درویش زاده گفت: با توجه به توافق‌های انجام شده در هفته قبل میان ایران و کشور عراق، زمین‌های موردنظر برای ساخت این خط ریلی به منظور مین‌ زدایی در اختیار ایران قرار گرفته است.

وی افزود: ابتدا باید مسیر مورد نظر ساخت خط ریلی شلمچه – بصره مین‌زدایی شود، سپس نسبت به زیرسازی و روسازی برای ساخت این خط اقدام شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه داد: همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت پل این خط ریلی که در بصره قرار دارد با هماهنگی‌های انجام‌شده به ایران تحویل داده خواهد شد تا نسبت به ساخت و تکمیل پل مورد نظر اقدام شود.

درویش زاده بیان کرد: توافق‌های خوبی برای تسریع در روند اجرایی خط آهن شلمچه – بصره انجام شده است و امیدواریم براساس آن شاهد تکمیل این طرح مهم ریلی در کشور باشیم.

وی در پایان یادآور شد: این خط ریلی می‌تواند به عنوان مسیری مناسب برای انتقال زائران ایرانی به کربلا و زائران و مسافران عراقی به ایران در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.