دیه جان باختگان سانحه تصادف کارگران فصلی شهر شرافت شوشتر پرداخت شد

رئیس کل دادگستری خوزستان از پرداخت دیه کامل 17 نفر از جان باختگان سانحه تصادف کارگران فصلی شهر شرافت شوشتر خبر داد.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان علی دهقانی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ در یک سانحه رانندگی، مینی‌بوس کارگران فصلی زراعی شهر شرافت واژگون شد که در اثر این حادثه، راننده و ۱۷ نفر از سرنشینان خودروی مذکور فوت کردند که با دستورات قضایی لازم و پیگیری‌های انجام شده و نیز حضور میدانی رئیس دادگستری و دادستان شهرستان شوشتر در محل حادثه، بلافاصله پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: با عنایت به اهمیت موضوع و حفظ حقوق بازماندگان، در کوتاهترین زمان ممکن جلساتی با مدیرکل بیمه ایران و صندوق خسارات بیمه بدنی تشکیل و باتوجه به فوت راننده مقصر، با تنظیم انحصار وراثت محدود و کوتاه شدن فرایند رسیدگی، نیمی از دیه متوفیان به خانواده‌های آنان پرداخت شد.

دهقانی گفت: پس از بررسی بیشتر پرونده با توجه به ضرورت پرداخت دیه به اولیای دم جان باختگان، با برگزاری جلساتی با مدیرعامل بیمه ایران و مدیر این بیمه در استان، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، پیش از اتمام فرایند رسیدگی به پرونده، باقی‌مانده دیات جان باختگان نیز از طریق این بیمه به اولیای دم پرداخت شد. همچنین تعیین خسارت و نحوه پرداخت دیه مصدومان این سانحه نیز در دست بررسی است که به زودی دیات آنان نیز پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهبود وضع جاده‌های این شهرستان، تصریح کرد: رسیدگی به سایر ابعاد پرونده و تعیین تقصیر مقصران دیگر ادامه دارد و رفع نقاط حادثه‌خیز از طریق کمیته نظارت بر حقوق عامه و شورای پیشگیری از وقوع جرم دادسرای شوشتر مورد تاکید و پیگیری قرار دارد.