تشکیل کمیته حقیقت یاب برای کشف علت مسمومیت های دانش آموزی در شهر قم

نماینده قم در مجلس از اعزام کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس و دولت برای پیگیری و دستیابی به پاسخی شفاف در خصوص علت مسمومیت دانش آموزان دختر به این استان خبر داد.

به گزارش خورنا احمد امیرآبادی فراهانی از حضور کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس و دولت در استان قم برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان قمی خبر داد و گفت: فردا(دوشنبه ۸ اسفندماه) این کمیته برای پیگیری و دستیابی به پاسخی شفاف در خصوص علت بروز این اتفاقات به قم سفر می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: بعد از پیگیری‌های جدی در خصوص علل بروز مستمر مسمومیت دانش‌آموزان قمی و جلوگیری از وقوع آن از طریق سوال از وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و مسئولان امنیتی کشور و عدم دستیابی به پاسخی شفاف، طی هفته گذشته از رئیس مجلس خواستم تا کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع در مجلس تشکیل شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براین اساس، کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاونت درمان و معاونت حقوقی وزارت بهداشت و درمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران امنیتی و اطلاعاتی استان قم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و تیم کارشناسی فردا موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را بررسی و پیگیری خواهند کرد تا با دستیابی به پاسخی شفاف، به نگرانی خانواده دانش‌آموزان پاسخ داده شود.

وی در مجلس تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گزارشاتی نسبت به معاینات بالینی و دلایل بروز مسمومیت‌های دانش‌آموزان قمی آماده کرده است که فردا در نشست این کمیته مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.