تکمیل اسکله صیادی آبادان/ اختصاص بودجه از سوی سازمان بنادر به جاده مرگ

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به نشست با وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور موظف به تامین اعتبار در خصوص تکمیل پروژه جاده آبادان ـ ماهشهر شد.

سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به نشست نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای آبادان با وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده که هرچند وقت یک‌بار جلساتی را با حضور مسئولان محلی در شهرستان برگزار کنیم که مسائل و مشکلات شهرستان بازگو و راهکارهایی در خصوص رفع آنها ارائه شود.

*کشاورزی قطب اصلی اشتغال پایدار

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان داشتیم، زمینه‌های اشتغال در شهرستان بررسی و کشاورزی به عنوان قطب اصلی و محوری در این خصوص مطرح شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا، مشکلات شهرهای آبادان، اروندکنار، منیوحی و روستاهای مرکزی بررسی و مهم‌ترین آنها که مربوط به بخش کشاورزی و اشتغال بود به سمع و نظر وزیر جهاد کشاورزی رساندیم.

وی با بیان اینکه در این نشست همچنین برخی توافقات قبل پیگیری و در مورد آنها بحث و تبادل‌نظر شد، تصریح کرد: در نشست با وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم آبادان، روستائیان و ساکنان مناطق منیوحی، چوئبده و اروندکنار مطرح و در راستای ظرفیت و پتانسیل‌های بالای این بخش موضوعاتی مطرح شد.

*تقویت بخش صید و صیادی/ اراضی کشاورزی رها شده، کاربری شود

دهدشتی با اشاره به مباحث مطرح شده اضافه کرد: بحث صید و صیادی، اشتغال در زمینه کشاورزی، تقویت این بخش و مشکلات کشاورزان و کشاورزی از موارد ذکر شده در نشست با وزیر بود.

وی عنوان کرد: یک سری اراضی در اطراف شهر منیوحی، اروندکنار و بخش‌های مرکزی وجود دارد که مستعد برای کشاورزی است، اما قابل واگذاری به متقاضیان نیست که از وزیر خواستار کاربری شدن این اراضی و واگذاری آنها به متقاضیان برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در منطقه شدیم.

*لزوم اختصاص ۶ میلیارد تومان به منظور جلوگیری از حمله گزارها به اراضی کشاورزی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با توجه به خساراتی که در سال‌های اخیر به ویژه ماه‌های گذشته، کشاورزان این منطقه از هجوم گرازها به اراضی کشاورزی‌شان متحمل می‌شدند، دو راهکار در خصوص رفع این معضل مطرح شده که یکی شکار این حیوان است و دیگری حصار و فنس‌کشی اطراف اراضی کشاورزی، که مطمئناً انجام یکی از این موارد بدون دیگری کار به جایی نمی‌برد.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته اعتبار موردنیاز برای این امر شش میلیارد تومان بوده که در صورت تأمین، می‌توان به کاهش خسارات کشاورزان کمک شایان توجهی کرد.

*کاهش سوخت شناورهای صیادی/ بهینه سازی ۴۰۰ شناور

دهدشتی با اشاره به بخش صید و صیادی بیان داشت: با توجه به ظرفیت موجود صید و صیادی در منطقه و با توجه به ابلاغیه‌ای که اخیراً دولت در خصوص کاهش سوخت شناورهای صیادی اعلام داشته، در این زمینه خواستار پیگیری این موضوع از طریق وزیر شده که وی نیز قول مساعدت داد.

وی ابراز داشت: همچنین نزدیک به ۴۰۰ شناور صیادی در منطقه داریم که به دلیل قدیمی بودن و کهنگی علاوه بر افزایش مصرف سوخت با خطرات دست و پنجه نرم کرده و حادثه‌آفرین هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این زمینه نیز مقرر شد با تأمین اعتبار و پرداخت تسهیلاتی با سود کم و با شرایط مناسب نسبت به بهینه‌سازی شناورها اقدام شده و موجبات اشتغالزایی در منطقه فراهم شود.

*اختصاص بودجه به تکمیل پروژه اسکله صیادی آبادان

وی اذعان داشت: دیگر موضوع مطرح شده در این نشست، مربوط به اسکله صیادی آبادان بود که از سال ۹۰ کلنگ آن به زمین خورده، اما به دلیل کمبود اعتبار کار ساخت آن متوقف شده است.

دهدشتی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص نیز قول مساعدت داد که تأمین اعتبار این پروژه را در اولویت ردیف بودجه‌ای قرار دهد.

*راه‌اندازی سایت یک هزار هکتاری پرورش ماهی در چوئبده

وی با اشاره به دیگر مباحث و موضوعات مطرح شده در این نشست تصریح کرد: یک هزار هکتار از اراضی کنار رودخانه بهمنشیر در منطقه چوئبده که برای پرورش ماهی بسیار مستعد بوده و برای راه‌اندازی سایتی در این زمینه آمادگی لازم را دارد، نیازمند حمایت و تأمین اعتبار است که در صورت تحقق می‌تواند، اشتغالزایی مؤثری را در منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: در رابطه با سایت پرورش میگویی که در منطقه چوئبده واقع شده و البته امسال آغاز بسیار خوبی داشته، مباحثی مطرح و خواستار اختصاص اعتبار برای تقویت این بخش مؤثر در تولید و اشتغال شدیم.

وی تأکید کرد: در این رابطه نیز اعتبار پیشنهادی خود را اعلام کردیم که در صورت تحقق، تولید میگوی منطقه تقویت و حمایت می‌شود.

*تکمیل پروژه جاده آبادان ـ ماهشهر تا پایان سال

دهدشتی در ادامه به نشست با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین و نخستین موضوعی که در این نشست مطرح شد، تکمیل پروژه جاده موسوم به مرگ آبادان  ـ ماهشهر بود که طبق توافقات و تعهدات داده شده افتتاح این مسیر، تاریخ ۲۲ بهمن درنظر گرفته شده بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه این مهم هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و با توجه به تردد مسیر به ویژه در ایام نوروز و با حضور کاروان‌های راهیان نور تأکید مجدد بر تکمیل پروژه عنوان شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور موظف به تأمین اعتبار در خصوص تکمیل پروژه جاده آبادان ـ ماهشهر شد.

وی اظهار داشت: طبق آخرین توافقات با وزیر، تا پایان سال جاری پروژه نیمه تمام جاده آبادان ـ ماهشهر به پایان می‌رسد که امیدواریم در موعد مقرر انجام شود.

*تزریق سه میلیارد تومان به تکمیل پروژه جاده‌ای آبادان ـ اروندکنار

دهدشتی همچنین با اشاره به تصمیمات اخذ شده در زمینه جاده آبادان ـ اروندکنار بیان داشت: مقرر شد در خصوص تکمیل این پروژه نیز از ردیف بودجه‌ای سال ۹۲، موقتاً سه میلیارد تومان تزریق شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *