مراسم آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندار هندیجان در شهرستان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری خورنا ” یکشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محوطه صبحگاه سپاه ناحیه هندیجان با حضور فرماندار هندیجان، مدیر شبکه بهداشت و درمان، فرمانده سپاه، رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده شهرداری و جمعی از مدیران و معاونین این ارگانها و بسیجیان و داوطلبان هلال احمر و کارشناسان بهداشت برگزار شد.

در آغاز قاسمی فرمانده سپاه ناحیه هندیجان ضمن خوش آمد گویی به مدعویین خلاصه ای از اهداف و شرایط این طرح را بیان کرد.

در ادامه بویری فرماندار هندیجان در صحبتهای خود عنوان کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرح جامعی است که جای آن از ابتدای برنامه های مقابله با کرونا خالی بود. در این طرح وظایف، اهداف، هماهنگی و برنامه های اجرایی و همه لوازمی که جهت مبارزه با کرونا باید انجام شود گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: انتظار هست در این طرح نیز هماهنگی ها مانند روزهای آغازین مبارزه با کرونا دربین ارگانهای مربوطه ایجاد میشود و این طرح جز طرح های موفقی باشد که در هندیجان به اجرا در خواهد آمد.

رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان داشت: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان نسبتا مناسب است و در وضعیت زرد هستیم، در ۴۰ روز گذشته شهرستان هندیجان در شرایط مطلوبی به سر برده، ولی شرایط بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن است موارد بیماری به شدت بالا رود، این امر بستگی به رفتار ما دارد که چقدر شرایط بهداشتی را رعایت کنیم و چقدر در درمان و کنترل افراد بیمار موثر عمل کنیم.

وی ادامه داد: هدف نهایی در این طرح نیز در همین راستا میباشد که سریعا افراد بیمار را شناسایی کنیم و پس از کنترل و مراقبت افراد بیمار، ضمن حفظ سلامتی بیمار، مانع از بیمار شدن اطرافیان و دیگر افراد جامعه شویم.

گفتنی است مجریان این طرح در سه دسته مراقبتی، حمایتی و نظارتی طرح را اجرا میکنند. مجریان مراقبتی با استفاده از وسایلی مانند پالس اکسیمتری، ترمومتر لیزری، کیت تشخیص سریع کرونا و وسایل حفاظت فردی با مراجعه به درب منازل و در فضای محله ها، بیماریابی را به صورت فعال و اکتیو انجام میدهند. در ادامه تیمهای حمایتی و نظارتی نیز اقدامات مربوط به خود را انجام خواهند داد. ‌

لازم به ذکر است این طرح ملی بر پایه محله و خانواده در سراسر کشور اجرا خواهد شد. یکی از لازمه های اجرای خوب و موثر این طرح، آگاهی و همکاری مردم و سایر ادارات با مجریان طرح میباشد.

 

 


 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *