کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان به ایستگاه پنجم رسید

رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی هندیجان در شامگاه پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ با اعلام این خبر گفت: در آستانه روز ملی خلیج فارس و بزرگداشت این روز، شاعرانی از سراسر کشور ،‌ جهت نکوداشت این روز پر اهمیت، حضور داشته و اشعار خود را ارایه کردند.

به گزارش خبرگزاری خورنا مسعود میرزاپور ضمن تقدیر از حضور چشمگیر و حمایت گر مردم از این رویداد فرهنگی و ادبی در هندیجان افزود: این کنگره همه ساله، اردیبهشت ماه و در روزهای مقارن با روز ملی خلیج فارس، در هندیجان برگزار می شود.

وی همچنین به نقل از علی بویری فرماندار هندیجان گفت: مطالبه ی اساسی و درست مردم در هندیجان ، فعالیت و گستردگی ابعاد این کنگره در شاخه های مختلف هنری از جمله تجسمی،فیلم و عکس، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای نمایشی و نمایشنامه خوانی می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به اسامی برگزیدگان پنجمین کنگره ملی شعر خلیج فارس هندیجان گفت: در بخش کلاسیک با موضوع خلیج فارس، رحمت الله رسولی مقدم از یاسوج حایز رتبه اول، و مرضیه فرمانی از رشت حایز رتبه سوم گردید.

وی تصریح کرد: هیئت داوران به دلایل فنی، کسی را حایز رتبه دوم ندانست.

مسعود میرزاپور شاعران برتر در بخش سپید با موضوع خلیج فارس را روح الله چراغ زاده از خرم آباد و سید یوسف صالحی از بوشهر را به طور مشترک حایز رتبه دوم و خانم ها روزا رودینی و فاطمه دیناروند را به طور مشترک حایز رتبه ی سوم در این کنگره عنوان کرد.

وی همچنین اظهار داشت: هیئت داوران در این بخش نیز کسی را حایز رتبه ی اول ندانست.

میرزاپور گفت: به برگزیدگان، تندیس کنگره و هدایای نقدی اهدا و به علاوه ی برگزیدگان، از پنج شعر برتر نیز تقدیر شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان همچنین ضمن اشاره به نقش موسیقی حماسی در تبیین عظمت و شکوه خلیج فارس ، اجرای ترانه خلیج فارس به خوانندگی مجتبی الیاسی هنرمند خوزستانی را یکی از ویژگی های هنر متعهد و موسیقی فاخر ملی در حوزه های ارزشی یاد کرد.

هندیجان در جنوب شرق خوزستان، بیش از ۹۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس را داراست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *