۸۵ درصد مواد اولیه فولاد خوزستان در داخل تامین می‌شود

حورنا- محمد کشانی در نشست خبری که در محل سالن همایش‌های طوبی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد با بیان اینکه فولاد خوزستان هر ساله افزایش تولید را در دستور کار خود دارد اظهار داشت: با توجه به‌ پیش‌بینی اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا از ابتدای امسال کمیته مقابله با تحریم ایجاد شد که ماموریت آن تامین آتیه فولاد بود.

وی افزود: امروز نه‌تنها رکورد تولید سال گذشته را زدیم، بلکه با قراردادهای بسته‌ شده تا پایان سال ۹۸ نگرانی خاصی در بحث فروش فولاد نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان از داخل کشور تامین و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز از خارج کشور خریداری می‌شود که از ویژگی کالاهای استراتژیک برخوردار هستند.

کشانی با اشاره به اینکه در نزدیکی شرکت فولاد خوزستان روستاهای بسیاری وجود دارد، گفت: با هماهنگی سازمان محیط‌زیست و نظارت آن‌ها بر شرکت‌ها آلایندگی‌ها را به حداقل ممکن رسانده و استانداردهای زیست‌محیطی را اجرایی کردیم.

وی در رابطه با برنامه‌های این شرکت به‌منظور افزایش تولید و نقش‌آفرینی بیشتر در بازار جهانی فولاد، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در بخش فولادسازی شرکت از ۳٫۸ میلیون تن به ۵٫۲ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم، همچنین سال گذشته خط تولید فولاد اسفنجی شرکت فولاد شادگان راه‌اندازی شد که تولیدات آن به‌عنوان مواد اولیه فولادسازی در شرکت فولاد خوزستان استفاده‌ شد و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد راه‌اندازی سایر خطوط تولید فولادسازی شادگان باشیم.

کشانی با بیان اینکه قرار است بخشی از زنجیره تولید فولاد در شهرهای اطراف اهواز احداث شود، افزود: نگاه فولاد خوزستان به موضوع فولادسازی شامل نگاه بومی‌سازی، درآمدزایی و تامین زنجیره‌های تولید است از این‌رو احداث تعدادی شرکت در شهرهای اطراف اهواز را در دستور کارداریم و در حال برنامه‌ریزی آن‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: هرقدر زنجیره‌های فولادسازی و تولید فولاد در خوزستان کامل‌تر شود میزان اشتغال در این حوزه افزایش‌ یافته و تولیدات فولاد خوزستان نیز به مرحله اندازه‌ای می‌رسد که با آن بتوان بازارهای جدیدی ایجاد کرد.

وی در ادامه به گردش سرمایه این شرکت در استان اشاره کرد و گفت: عمده گردش مالی شرکت در خوزستان بوده و همه خریدها به‌ غیر از کنسانتره سنگ‌آهن که در خارج از استان تولید می‌شود، در استان تامین می‌شوند.

کشانی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کارکنان صنایع فولاد تا زمانی که کارمند شرکت هستند همه حقوق خود را دریافت می‌کنند اظهار داشت: متأسفانه چند وقتی است که ۴ هزار نفر از بازنشستگان صنعت فولاد به دلیل تاخیر پرداخت‌ها توسط صندوق بازنشستگی فولاد دچار مشکلات بسیاری هستند و به‌ اشتباه مطالبات خود را از شرکت طلب می‌کنند در حالی‌ که شرکت فقط خدمات درمانی را پس از بازنشستگی متعهد می‌شود و هیچ تعهد دیگری به بازنشستگان ندارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: شرکت صنایع فولاد خوزستان در مورد پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هیچ‌ گونه بدهی به آن‌ها ندارد.

وی در پاسخ به اینکه رابطه میان شرکت فولاد خوزستان و گروه ملی فولاد چگونه است گفت: ما ارتباط سازمانی با شرکت گروه ملی نداریم اما برای برطرف کردن مشکل گروه ملی ماهانه نزدیک به ۲۵ هزار تن از محموله فولاد خوزستان را به گروه ملی ارسال می‌کنیم تا برخی از خطوط تولید آن فعال شوند.

کشانی درباره جایگاه شرکت فولاد خوزستان در تولید و صادرات فولاد کشور، عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان از نظر فروش و تولید جایگاه دوم و از نظر صادرات بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: صنایع فولاد خوزستان سال گذشته ۷۳ درصد فولاد خود را به بیش از ۱۶ کشور دنیا صادر کرد و برای سال ۹۸ نیز تولید محصولات خاصی را برنامه‌ریزی ‌کرده تا بتوانیم علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده مزیت رقابتی نیز داشته باشیم.

وی درباره پرداخت حق آلایندگی این شرکت به شهرداری اهواز گفت: شرکت فولاد خوزستان تاکنون همه تعهدات خود را نسبت به شهرداری اهواز پرداخت کرده و در حال حاضر هیچ‌گونه بدهی معوقه به سازمان‌های دولتی و غیردولتی خوزستان ندارد.

انتهای پیام/