فرماندار بندرماهشهر در آذرماه، پالس های «شهرستان شدن سربندر» را داد/ «اختلاف ۲۱ ساله» را نمیشود با زور حل کرد!

خورنا- محسن بیرانوند، فرماندار بندرماهشهر در آذرماه سال جاری پالس های «شهرستان شدن سربندر» را داده است.

به گزارش خورنا، محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر در آذرماه سال جاری با حضور در مراسمی در سربندر، گفته بود “من یک نکته ای بگم و اون آرزوی قلبی منِ، و اون هم این است که به ارزوی دیرینه خودتون برسید انشالله ” ! فیلم این سخرانی به صورت زنده از اینستاگرام فرماندار پخش شد و در آن مقطع با واکنش هایی روبرو شد.

اما ماجرای شهرستان شدن سربندر به ۲۱ سال پیش یعنی سال ۱۳۷۶ برمیگردد. از آن زمان تقریبا هر نماینده و فرمانداری که روی کار آمده، یکی از دغدغه ها و بحران هایی که با آن روبرو بوده، نحوه ارتقای سربندر به شهرستان بوده است. واگذاری تمام صنایع به سربندر یا ماهشهر یا تقسیم این شرکتها بین دو شهر، از موارد اصلی اختلاف بوده است.

در تمام این سالها مردم و مسئولان سربندر تلاش کرده اند که با حفظ شرکتهای پتروشیمی در محدوده خودشان به شهرستان تبدیل شوند و مردم و مسئولان بندرماهشهر هم صنایع را حق خود دانسته و با رایزنی ها و تجمع های چند هزار نفری، مانع شهرستان شدن این بخش از شهرستان بندرماهشهر با مالکیت صنایع پتروشیمی شده اند.

البته بر اساس شواهد تاریخی، حق با مردم بندر کهن ماهشهر است. شهر سربندر با قدمتی حدود ۵۰ سال، تقریبا هم سن و سال صنایع پتروشیمی بندرماهشهر است و منطقی به نظر نمیرسد که این صنایع متعلق به این شهر نوپا باشند.

حالا فرماندار جوان بندرماهشهر که طول عمرش از شرکتهای پتروشیمی بندرماهشهر کمتر است، شهرستان شدن سربندر را آرزوی قلبی خود میداند و نمیداند این «اختلاف ۲۱ ساله» را کهنه فرمانداران و کهنه سرداران هم نتوانستند حل کنند و هربار، شهر با بحران هایی روبرو شده و هزینه هایی بر شهر تحمیل شده و در نهایت همه پا پس کشیده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس حق سربندر است که شهرستان شود محدوده قانونی آنهم مشخص است .پس بهتر است مروم ماهشهر دخالت نکنند