بی‌توجهی به ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه در بندر ماهشهر:

وقتی زور مارون بر قانون می‌چربد/ قرارداد پتروشیمی مارون با آژانس مسافرتی در پایتخت

در حالی که ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه بر به کارگیری پیمانکاری‌ها و نیروهای بومی تأکید می‌کند در شهرستان بندر ماهشهر و اختصاصاً در پتروشیمی مارون به این موضوع هیچ توجهی نمی‌شود.

به گزارش خورنا، ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه تصریح می‌کند که کلیه دستگاه‌های اجرائی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند در طول اجرای قانون برنامه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به کارگیری نیروهای بومی استانی (در شرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

با این وجود اجرای این ماده در بندر ماهشهر محلی از اعراب ندارد و شرکتی همچون پتروشیمی مارون بدون توجه به این قانون، اقدام به عقد قرارداد با یک آژانس مسافرتی در تهران کرده و تمام تورهای تفریحی تابستانه، تهیه بلیط قطار و اسکان را به این آژانس واگذار کرده است.

این در حالی است که شهرستان بندر ماهشهر حداقل دارای ۷ آژانس مسافرتی فعال دارای مجوز قانونی است که به راحتی می‌توانند خدمات مورد مطالبه این شرکت پتروشیمی را ارائه دهند. اما مشخص نیست چه انگیزه‌های پنهان و آشکاری سبب شده تا این شرکت پتروشیمی از این اقدام سرباز بزند.

در صورت توجه به این موضوع و تبعیت شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان بندر ماهشهر از این ماده قانونی و انعقاد قرارداد با آژانس‌های مسافرتی بومی، گامی مؤثر در توسعه و رونق اقتصادی منطقه برداشته خواهد شد. موضوعی که نیازمند توجه و رسیدگی ویژه از سوی کارگروه اشتغال شهرستان بندر ماهشهر است.

و صد البته نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی استان نیز باید به این مسأله ورود کرده و از تخلفات این چنینی که به تعدد در شرکت‌های پتروشیمی مشاهده می‌شود جلوگیری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناراضی سلام ..این دوتاآژانس از کجا اومدن ؟؟خانم صولتی آژانس زیگورات چجوری از همه شرکتها کار گرفته ؟؟تو لیست شما پتروشیمی رازی هم نیست در صورتی که خودم کارمند رازی هستم و می دونم اونها هم با وژک قرار داد دارند و نصف اسکانشان را به اون میدن بقیش را هم آژانسهای بومی اینم برای اینه که کسی صداش در نیاد