برداشت گندم از ۳۲ هزار هکتار اراضی اندیمشک آغاز شد

سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته امسال بیش از بیش از ۷۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک برداشت و روانه بازار مصرف شود .

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: در فصل کشت گذشته بیش از ۴ هزار تن بذر گندم یارانه‌ای دریافت کرده‌اند، افزود: در فصل کشت گذشته، بیش از ۳۱ هزارهکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گندم، اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که از این حجم کشت محصول گندم ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت گندم دیم و بیش از۱۲ هزار هکتار به کشت گندم آبی، اختصاصی یافته است، گفت: فصل برداشت گندم از اراضی شهرستان از فردین ماه امسال آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه، دامه دارد.

یک هزار دستگاه کمباین مهاجر در اندیمشک، ضد عفونی می‌شود

موسوی با بیان این که هم زمان با فصل برداشت گندم ، یک هزار دستگاه کمباین مهاجر در اندیمشک، ضد عفونی می‌شود، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دستگاه از کمباین‌های مهاجر امسال و در فصل برداشت گندم به برداشت محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک کمک می‌کنند.

وی افزود: امسال در دو شهر هندیجان و اندیمشک،کمباین‌های مهاجروارد شده به استان خوزستان، ضد عفونی شده و تا پایان فصل برداشت و تأمین نیازهای کشاورزان، فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که مرکز قرنطینه کمباین‌های مهاجر در ورودی شهر اندیمشک از فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان کرد: این مرکز به منظور جلوگیری از انتقال بیماری سیاهک هندی و سایر بیماری‌های بذر به استان خوزستان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: در این مراکز و با استفاده از مواد ضد عفونی کننده، قسمت‌های داخلی مخزن دانه، بالابرنده، قسمت برش و غربال کمباین‌های مهاجر از بقایای محصول و عوامل بیماری زا، پاک سازی و ضد عفونی می‌شود.

بخش عمده‌ای از محصول مزارع گندم استان خوزستان توسط کمباین‌های مهاجر برداشت می‌شود

موسوی با بیان این که بخش عمده‌ای از محصول مزارع گندم استان خوزستان توسط کمباین‌های مهاجر برداشت می‌شود، عنوان کرد: استان‌های لرستان ،کرمانشاه، کردستان ، بیشترین حجم کمباین‌های مهاجر وارد شده به استان خوزستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی جلوگیری از ورود هرگونه عوامل خسارت زا از استان‌های هم جوار توسط کمباین‌های مهاجر را ضروری دانست و افزود: عملیات بازرسی و ضدعفونی تمام کمباین‌های مهاجر وارد شده به خوزستان در مبادی ورودی استان و مرکزهای پیش بینی شده، توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی و با نظارت مستمر و مستقیم کارشناسان، انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در استان خوزستان، برخی از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک دچار خسارت‌های جدی شده‌اند، ادامه داد: بیش‌ترین حجم میزان خسارت به زمین‌های تولید گندم شهرستان اندیمشک است.

وی با اشاره به این که طبق بررسی‌های صورت گرفته پس از بارندگی اخیر به برخی از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک تا ۷۵ درصد خسارت وارد شده است، گفت: بارندگی اخیر استان خوزستان به بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/