اولین همایش”جوانان و مشارکت در توسعه استان” در اهواز برگزار می‌شود

اولین همایش"جوانان و مشارکت در توسعه استان" مصادف با تولد حضرت علی‌اکبر و روز جوان در اهواز برگزار می‌شود.

_خورنا- احمدرضارستمی: در نشست خبری همایش “جوانان و مشارکت در توسعه استان سعید رضوانی مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: این همایش علاوه براینکه می‌تواند فرصتی باشد برای آشنایی هر چه بیشتر فعالین اجتماعی جوان استان ، در عین حال هم می‌تواند فراهم کننده زمینه شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های جوان و همچنین تبدیل به مجالی برای هم‌اندیشی در مورد مسائل کلان استان شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در دولت جدید آقای روحانی نگاه ویژه‌تری به جوانان شده است نگاهی که قابل لمس است بطوریکه علاوه بر جوان بودن دو تن از وزراء کشور، ما شاهد حضور استانداران جوان در بین استانهای کشور، بالاخص در خوزستان هستیم.

رضوانی در پایان با بیان اینکه در استانداری خوزستان حرکت بسیار خوبی در جهت استفاده از جوانان در حوزه های مدیریتی و مشاوره‌ای شده است عنوان کرد: با توجه به نقش کلیدی و مهم استان پهناور خوزستان در کشور می‌توان گفت این نگاه به جوانان می‌تواند بازکننده دریچه جدیدی برای توسعه استان باشد و همچنین به آن می‌توان به عنوان یک مقدمه‌ برای تربیت مدیران توانمند آینده در استان خوزستان هم نگریست.

در ادامه این نشست خبری شکراله کلاه‌ کج دستیار ویژه استاندار خوزستان در امور جوانان و دبیر این همایش گفت: محوریت قرار داشتن بحث جوانان در این همایش و همچنین اتخاذ زمینه‌های لازم برای مشارکت هر چه بیشتر جوانان در توسعه استان از جمله علل نامگذاری این نام برای همایش به حساب می‌آید.

وی این همایش را دارای پنج محور دانست و تصریح کرد: نقش آفرینی جوانان در جامعه، مشکلات جوانان در حوزه اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، مشارکت جوانان در توسعه استان و لزوم نشاط آفرینی در بین جوانان از جمله محورهای مهم این همایش به حساب می‌آیند.

کلاه کج گفت: در این همایش سعی شده که از جوانان فعال استان در حوزه‌های مختلفی چون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، دانشگاه، کارآفرینی، عشایری، آموزشی، اصناف و غیره تعدادی را به این همایش دعوت کنیم.

مشاور استاندار خوزستان در پایان محوریت اصلی همایش را نشاط آفرینی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر ما جوانان بتوانیم علیرغم تمامی مسائل و مشکلات موجود در حوزه جوانان، دست به دست هم داده و با رویکرد نشاط آفرینی و امید در کنار همدیگر حرکت کنیم مطمئناً می‌توانیم گامهای خیلی مثبت و اساسی را برداریم.