در نخستین جلسه شورای اشتغال استان:

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان: میزان استفاده خوزستان از ظرفیت اعتبارات اشتغالزایی خود تنها ۱۷ درصد بوده است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان میزان اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار در استان را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: متأسفانه این اعتبارات که مطابق با بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه به استان تعلق گرفته‌اند تاکنون فقط از ۱۷ درصد ظرفیت آنها در استان استفاده شده است.

خورنا-احمدرضارستمی: در نخستین جلسه شورای اشتغال استان در سال ۹۷ که امروز یکشنبه ۱۹ فرودین در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد سید نور محمد پور گفت: ما در بحث اشتغال طی سال ۹۶ توانستیم علاوه بر برگزاری ۳۴ جلسه کمیته فنی در حدود ۳۷ جلسه کارگروه اشتغال را هم برگزار کنیم که در زمینه کارگروه اشتغال تعداد ۱۰ جلسه بصورت استانی و مابقی هم در سطح شهرستانهای استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان تعداد طرحهای ارسالی به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان را در سال ۹۶ در حدود ۱۲۴۸ طرح دانست و افزود: از این تعداد تاکنون در حدود ۶۰۳ طرح به تصویب رسیده که میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرحها نیز به میزان ۴۶۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این طرحها توانایی تولید ۴۷۹۷ شغل را دارند که از این تعداد ۳۳۲ طرح مربوط به مشاغل روستایی است. میزان تسهیلات طرحهای مشاغل روستایی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که در حدود ۲۰۴۷ شغل را می‌توانند ایجاد کنند.

محمدپور اضافه کرد: همچنین از این ۶۰۳ طرح تصویب شده تعدادی برابر با ۲۷۱ طرح به اشتغال فراگیر تعلق دارد که مبلغ تسهیلات آن ۲۸۹ میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی آن نیز ۲۷۵۰ شغل می‌باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: متاسفانه علیرغم اعتبارات خیلی خوبی که ما در امر اشتغال داریم ولی برخی شهرستان‌ها به هیچ عنوان عملکرد موفقی در زمینه جذب این اعتبارات از خود نشان نمی‌دهند بطوریکه چهار شهرستان اندیکا، لالی، حمیدیه و گتوند دارای عملکردی صفر و شهرستان‌هایی چون امیدیه، دشت‌آزادگان، رامشیر، کارون، هفتکل، هندیجان نیز تنها زیر چهار طرح به کمیته‌های فنی ارائه کرده‌اند.

وی میزان اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار در استان را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: متأسفانه این اعتبارات که مطابق با بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه به استان تعلق گرفته‌اند تاکنون فقط از ۱۷ درصد ظرفیت آنها در استان استفاده شده است.

محمدپور در پایان عنوان کرد: سال ۹۶ در استان حدود ۵۴ هزار اشتغال رسمی تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده است و همچنین از میزان ۲۵ هزار شکایت کارگری تنها ۳۲۰۰ نفر اخراجی داشته‌ایم.