کشت محصولات جالیزی در اندیمشک توسعه یافت

خورنا- سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان محصولات سبزی و صیفی استان خوزستان است.

وی با اشاره به این که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل پاییز و زمستان امسال بیش از ۲۳۵ هزار تن محصول سبزی و صیفی در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شود، افزود: امسال بیش از ۶ هزار و صد هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت انواع سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که تولیدات سبزی و صیفی اندیمشک در سه بخش سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای، سبزیجات برگی و محصولات جالیزی تولید و روانه بازار مصرف شده است، عنوان کرد: توجه و توسعه تولیدات کشاورزی اندیمشک یک اولویت مهم در مسیر تقویت تولید ملی و کارآفرینی است.

وی با اشاره به این که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۷ هزار تن سبزی جات غده ای و میوه ای در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شود، گفت: سیب زمینی، پیاز، گوجه، بادمجان، بامیه، سیر، هویچ، فلفل دلمه، شلغم، مهم ترین تولیدات کشاورزی اندیمشک در حوزه تولیدات سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای بوده و امسال این محصولات در بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک کشت شده‌اند.

موسوی با بیان این که هم چنین امسال بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت و تولید انواع سبزیجات برگی اختصاص یافته، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲۰ هزار تن از این محصولات در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: انواع اسفناج، پرپین، تره، تره فرنگی،تربچه، جعفری، ریحان، شاهی شوید، شنبلیله،کاهو، کرفس، کلم، گشنیز، نعناع و برگ چغندر مهم ترین تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک در حوزه تولیدات سبزیجات برگی هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک بیان کرد: هم چنین امسال بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت محصولات جالیزی اختصاص و پیش بینی می‌شود بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ تن از این محصولات در شهرستان کشت و تا پایان زمستان، وارد بازار مصرف شود.

وی با اشاره به این که توجه به تولیدات جالیزی و افزایش صادرات این محصولات در شهرستان جدی گرفته می‌شود، افزود: انواع هندوانه، خیار، کدو، خربزه، طالبی از جمله مهم ترین تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک در حوزه تولیدات جالیزی هستند.

موسوی با بیان این که کشاورزان شهرستان اندیمشک برای توسعه تولید و فروش محصولات خود باید حمایت ویژه شوند، عنوان کرد: در صورت توجه به ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی ضمن ایجاد زمینه برای توسعه تولید و فروش محصولات کشاورزی اندیمشک، فرصت کار آفرینی در شهرستان بیش از گذشته، فراهم می‌شود.

انتهای پیام/