در ششمین جلسه شورای سلامت استان:

قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز خبر داد: هرس بیش از ۱۰۹ هزار اصله درخت کنوکارپوس تا پنجم آبان

قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز: دقیقا تا پنجم آذرماه شهرداری توانست در حدود ۱۰۹ هزار و ۱۱۲ اصله درخت کنوکارپوس را مورد هرس قرار دهد که علاوه بر این تعداد شرکت نفت نیز هفت ‌هزار، برق ۳۰ هزار و صنایع فولاد هم ۶۰ هزار اصله را هرس کرده‌اند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای سلامت استان محمد حسین عبیات قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز گفت: براساس آماری که از تعداد کل درختان کنوکارپوس در سطح شهر اهواز داریم چیزی در حدود ۳۸۵ هزار و ۵۸۹ اصله درخت کنوکارپوس به صورت کاشته در سطح شهر اهواز وجود دارد.

وی بیان کرد: به نیت زیباسازی و فرم‌دهی این درختان تاکنون در سطح شهر ۲۲۲ هزار و ۲۹۱ اصله مورد هدف واقع شده است.

عبیات با بیان اینکه شروع هرس کنوکارپوس در سطح شهر اهواز از ابتدای شهریور ماه سالجاری بوده اظهار کرد: به منظور انجام این کار از ۳۲ اکیپ چهار نفره در غالب ۱۲۸ نفر و نیز ۱۲ دستگاه بالابر و ۳۰ دستگاه کمپرسی استفاده شد که در ادامه با پیگیریهای ادارات کل امورشهری و بحران استان در حدود شش دستگاه بالابر دیگر هم از شرکت‌های نفت، برق منطقه‌ای و توسعه نیشکر دریافت شد.

قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز عنوان کرد: دقیقا تا پنجم آذرماه شهرداری توانسته در حدود ۱۰۹ هزار و ۱۱۲ اصله درخت کنوکارپوس را مورد هرس قرار دهد که علاوه بر این تعداد شرکت نفت نیز هفت ‌هزار، برق ۳۰ هزار و صنایع فولاد هم ۶۰ هزار اصله را هرس کرده‌اند.

وی بیان کرد: براساس نگرانی‌هایی‌ که ما از ریزش باران‌های فراگیر پاییزی داشتیم با تدبیری که در شهرداری اندیشیده شد به تمامی مناطق شهرداری‌ هم ابلاغ کردیم که قبل شروع ریزش باران، به صورت نقطه‌ای شروع به شستشوی درختان کنوکارپوس کنند.

عبیات تصریح کرد: یعنی با ایجاد یک باران مصنوعی در قسمتهایی از گیاه که دارای امکان گلدهی است و همچنین در سطح درختان مرتفع مانع از گردافشانی آنها بشویم. این روش را در آینده همراه با هرس و فرم‌دهی گیاه به صورت مستمر انجام می‌دهیم تا هم به زیبایی و رشد گیاه کمک کند و هم از بوجود آمدن دوباره موارد حساسیت‌زا در این درختان پیشگیری کند.

قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز گفت: البته در تکمیل این طرح، طی دو هفته گذشته طرح دیگری را هم به منظور تنوع بخشی به گونه‌های گیاهی در سطح شهر اهواز شروع کرده‌ایم که در این طرح برنامه داریم حدود ۳۰۰ هزار اصله را از انواع گیاهان و درختچه‌های گلداری چون برهان‌گلی، شیشه‌شور، ختمی چینی و غیره را بکاریم که تا الان فقط در این ماه حدود ۱۰ هزار اصله از این نوع گیاهان را کاشته‌ایم.

وی در پایان یادآوری کرد: براساس برآورد اولیه که صورت گرفته باید به منظور خرید هر اصله از این گیاهان گلدار چیزی نزدیک به ۲۰ هزار تومان هزینه شود که برای شهرداری اهواز به واقع مبلغ سنگینی است لذا در این امر به مساعدت و کمک جدی احتیاج است.