برقرسانی به روستاهای بخش سردشت و شهیون دزفول یک خدمت جهادی است

خورنا – مسئول روابط عمومی توزیع برق دزفول از اقدام جهادی صورت گرفته برای تعویض یک دستگاه ترانسفورماتور سوخته شده بدون استفاده از ماشین بالابر در روستای برآفتاب علیا خبر داد و گفت : این عملیات توسط گروه اتفاقات سردشت انجام گرفت که حدود ۶ ساعت به طول انجامید.

?مسئول روابط عمومی توزیع برق دزفول در گفتگویی خدمات رسانی به روستاهای بخش سردشت و شهیون این شهرستان را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به این روستاها به دلایلی اعم از سختی راه، دوری مسیر، حمل تجهیزات و سخت مسیر بودن راه های ارتباطی به روستاهای منطقه همواره با مشکلات و سختی های فراوانی همراه بوده است.
سالاری افزود : با وجود مشکلات عنوان شده ، نیروهای تعمیرات و اتفاقات این اداره در جهت خدمت رسانی به این مناطق در آمادگی کامل به سر می برد .
وی با بیان اینکه چندی پیش ریزش کوه درمنطقه دره کاید روستای دارمودی باعث تخریب سیستم صفحه های خورشیدی این روستا شده بود، افزود : بلافاصله بعد از این حادثه، در مرحله اول کارشناس مربوطه جهت بررسی و تهیه ی گزارش از خسارت های وارد آمده ، به این منطقه اعزام شد که ضمن بازدید ازمحل و برآورد خسارت ، اقلام مورد نیاز جهت تعمیر این صفحات تهیه شده و با اعزام نفرات به این منطقه ، ۳ سیستم تخریب شده از ۶ سیستم نصب شده در این روستا به طور کامل تعویض گردید .
” مسعود هاتفی کیا”رئیس اداره برق بخش سردشت دزفول نیز با تایید این خبر گفت : نیروهای اتفاقات این اداره به دلیل سخت مسیر بودن این روستا بعد از ۸ ساعت طی مسیر با خودرو و ۴ ساعت پیاده روی کوهستانی به روستای دارمودی رسیده و تجهیزات مورد نیاز را در منطقه مستقر کردند .
وی با بیان اینکه منطقه دره کاید و روستای دارمودی هم مرز با استان لرستان بوده بطوریکه امکان برقراری تماس تلفن همراه در این منطقه از سوی شهرستان الیگودرز تامین می شود ، اذعان داشت : اهالی این منطقه به دلیل دشواری های تهیه ی نفت جهت تامین روشنایی خود در مدتی که به دلیل این حادثه بی برق شدند، ناچار بودند جهت تامین روشنایی خود از چراغ قوه استفاده کنند که درحال حاضر با تعویض سیستم های فتوولتاییک مشکل اهالی این روستا مرتفع شده ومردم این منطقه می توانند برای روشنایی از لامپ و چراغ های شارژی استفاده نمایند.
رئیس اداره برق بخش سردشت دزفول افزود: به سبب بارندگی های شدید در این منطقه جاده دسترسی به این روستا به طور کلی تخریب شده بود و امکان تردد جرثقیل و ماشین بالابر وجود نداشت که درنهایت پس از انتقال ترانس جدید به این روستا بوسیله خودروی نیسان ، تعویض ترانس در شرایط سخت بصورت دستی و از طریق بالابر سقفی انجام گرفت و ترانس سوخته شده جهت تعمیر به اداره تعمیرات ترانس برق دزفول منتقل گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *