امام جمعه سوسنگرد: استخدام نیروهای غیربومی معضل خوزستان است

خورنا: امام جمعه سوسنگرد گفت: بسیاری از مدیران توانای استان خانه‌نشین شده‌اند چرا که در انتخاب مدیران، معیار رابطه جایگزین ضابطه‌مندی شده است.

حجت‌الاسلام احمد ساری اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوسنگرد با اشاره به بحث استخدام غیربومی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از نیروهای کار شرکت‌های پیمانکاری منطقه از دیگر استان‌ها تامین می‌شود، همچنین بسیاری از مدیران توانای استان خانه‌نشین شده‌اند چرا که در انتخاب مدیران، معیار رابطه جایگزین ضابطه‌مندی شده است.

وی ادامه داد: از دولت تدبیر و امید درخواست می‌کنیم تا مشکلات اصلی جوانان تحصیل کرده و بیکار که متعهد و ولایتمدار هستند را هر چه بیشتر مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه سوسنگرد معضل بیکاری در منطقه دشت آزادگان را با توجه به وجود نیروی انسانی و منابع خدادادی به معضل اساسی برشمرد و اضافه کرد: از دولت جدید خواستاریم تا در راستای حل مشکلات مردم و رفع محرومیت این منطقه، توجه ویژه‌ای کنند.

وی با اشاره به کابینه معرفی شده توسط رئیس جمهور جدید انتخاب وزرای دولت تدبیر و امید باید بر اساس معیارهایی مانند تخصص، تعهد، ولایتمداری و تجربه و خدمت به مردم باشد.

ساری اصل در ادامه افزود: ما منکر خدمتگزاری دولتمردان به این مردم نیستیم اما وقتی بودجه‌های مصوب تخصیص داده می‌شود و در اختیار مدیران استانی قرار می‌گیرد به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح، بودجه‌های مزبور در راستای اهداف مصوب هزینه نمی‌شود که دلیل بروز چنین مشکلی عدم وجود مدیران متخصص و باتجربه است.

وی در پایان تصریح کرد: از رئیس جمهور جدید انتظار داریم که تقاضای رفع این مشکل و بهبود وضع موجود را داریم.