تفکیک حوزه انتخابیه بندرماهشهر در دستور کار نماینده باشد

عبدالامیر(شریف) گاموری

بر اساس اطلاعات رسیده به شریف نیوز، مجلس شورای اسلامی بنا دارد بار دیگر موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از سر گیرد.

همانگونه که پیشتر نمایندگان حوزه انتخابیه با توجه به گستردگی و چالش‌های متعدد بزرگترین حوزه انتخابیه کشور تلاش کرده بودند، یکی از برنامه‌های پیش رو ارتقای تعداد و یا تفکیک بزرگترین و پر منابع ترین‌ حوزه انتخابیه کشور در جنوب کشور است.

در این رابطه نماینده حوزه انتخابیه یکی از برنامه‌های اصلی نمایندگی خود را گرفتن سهمیه اضافه شدن یک نماینده دیگر به حوزه انتخابیه با اولویت تفکیک به دو حوزه بندرهندیجان – امیدیه و بندرماهشهر – بندامام خمینی قرار دهد.

با این تفکیک هم شهرستان پر از منابع بندرماهشهر و بندرامام خمینی با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت با یک نمایندگی مستقیم می‌توانند توسعه را بیش از پیش تجربه کنند و هم دو شهرستان بندر هندیجان و امیدیه می‌توانند از منابع دریا، ساحل و منابع نفت و گاز خدادادی بیش از پیش بهره ببرند و قدرت چانه زنی بالاتری در سطح ملی داشته باشند و از سایه شهرستان مادر که روزی هر دوی آنها تحت حاکمیت شهرستانی بندر ماهشهر بودند، خارج شوند.

امید می‌رود نماینده حوزه انتخابیه نیز به این خواسته مردم حوزه انتخابیه توجه لازم را داشته باشد و تلاش خود را برای گرفتن این امتیاز به کار ببندد.