خوزستان در حوزه سلامت روان به بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی نیاز دارد

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی و آمار بالای بیماران اعصاب و روان، این استان نیازمند بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در حوزه سلامت روان است.

به گزارش خورنا مهرداد شریفی امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در آیین راه اندازی دومین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور با محوریت سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در محل مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و پژوهشی آموزش و پرورش خوزستان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیمارستان سلامت روان استان به دلیل نبود امکانات و فضای کافی جوابگوی ارائه خدمات به بیماران نیست و این نقص قطعا موجب ایجاد آسیب‌های بیشتری در جامعه خواهد شد.

وی ضریب اشغال تخت در بیمارستان سلامت روان استان را ۱۲۰ درصد و تعداد بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان را نیز بسیار بالا عنوان کرد و افزود: پیشگیری ارزان‌تر و آسان‌تر از درمان است و درصورتیکه ۳۰ درصد اختلالات روانی در استان شناسایی و درمان نشوند، این افراد به بیماری روانی مبتلا می‌شوند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان آینده استان در حوزه سلامت روان را نیز تاریک توصیف کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر به حوزه سلامت روان در استان به خوبی پرداخته نشده است و بیمارستان سلامت روان مناسبی در خوزستان وجود ندارد.

شریفی یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان استان یکی از متولیان توجه و اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه سلامت روان مردم است و لذا باید اقدامات موثرتری در استان برای سلامت روان مردم و نشاط آنها انجام شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان در پایان با اشاره به رابطه بین فقر و بیماری، اضافه کرد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که به دلیل هزینه‌های بالای درمان، این هزینه باید از سبد خانوار کسر شود. سلامت اجتماعی یکی از مهمترین مقوله‌های حوزه سلامت است و ارتقای بعد اجتماعی و معنوی سلامت، سلامت جسمی و روانی را نیز تضمین می‌کند.