معاون فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی ماموریت‌های پلیس ۱۱۰ خوزستان/ سرقت همچنان از جرایم اول استان است

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان از برقراری ۴۷۰ هزار و ۷۳۴ تماس با پلیس ۱۱۰ استان طی شش ماه نخست سالجاری خبر داد و افزود: ۴۰۶ هزار و ۲۰۳ مورد این تماسها منجر به ماموریت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سرهنگ صمد کلاهگر در نشست خبری امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه با اشاره به شعار امسال هفته فراجا با عنوان «پلیس هوشمند و شهروند قانون مدار» گفت: بخش اول این شعار یعنی پلیس هوشمند شامل استفاده پلیس از ابزارها و فناوری‌های به روز در برقراری نظم و امنیت و نیز ارائه خدماتی مثل گواهینامه، گذرنامه، تعویض پلاک و غیره به مردم است.

وی درباره قسمت دوم شعار هفته فراجا (شهروند قانون مدار) نیز توضیح داد: هدف پلیس از انتخاب این اسم مباحث مربوط به خود کنترلی است یعنی شهروندان به این فرهنگ برسند که در نبود پلیس هم قانون را اجرا کنند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: شرکت در نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، افزایش ملاقات‌های مردمی و انجام خدمات مضاعف مثل افزایش ساعات کاری پلیس +۱۰ به همراه افتتاح دو مرکز مشاوره و حل اختلاف پلیس و نیز مرکز ‌مهارت‌آموزی سربازان وظیفه با ۹ رشته فنی و زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای در اهواز از جمله برنامه‌های پلیس خوزستان در هفته فراجا است.

سرهنگ کلاهگر در خصوص میزان تصادفات منجر به فوت در شش ماهه نخست سالجاری در استان گفت: در این مدت تعداد تصادفات منجر به فوت درون شهری ۱۳ درصد و برون شهری نیز ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۷۰ هزار و ۷۳۴ تماس با پلیس ۱۱۰ استان برقرار شده که ۴۰۶ هزار و ۲۰۳ مورد آن منجر به ماموریت شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی دارد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان در پایان موضوع نگهداری سلاح را ریشه همه جرایم در استان دانست و بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: آمار سرقت در استان خوزستان اگرچه در شش ماه نخست سالجاری کاهشی بوده اما همچنان سرقت جزو جرایم اول در استان است.