افزایش ۲ برابری فوتی کرونا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد فوتی کرونا در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به ۲ هفته آخر اسفند سال گذشته دو برابر شده که نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به کرونا در استان است.

به گزارش خورنا دکتر پژمان بختیاری نیا در گفتگو با صدا و سیمای خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی از هشت به ۱۱ مورد رسیده و یکی از مهمترین این شهرستانها، اهواز است که یک چهارم جمعیت را به خود اختصاص داده است؛ همچنین شهرستان هفتکل نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی در ادامه از آغاز موج هفتم کرونا در خوزستان خبر داد و یادآور شد: مردم در پیشگیری و کنترل موج بیماری باید همکاری کنند و اصول خود مراقبتی به ویژه برای افراد پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه‌ای باید با جدیت رعایت شود.

بختیاری نیا عنوان کرد: ۷۶ درصد از موارد فوتی در موج اخیر بالای ۶۰ سال بوده و ۹۵ درصد بیماری زمینه‌ای داشتند که نشان دهنده اهمیت بیشتر رعایت موارد بهداشتی برای این گروه از افراد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به در پیش رو بودن مراسم شب‌های قدر، عید فطر، فرا رسیدن گرما و روشن شدن کولر‌ها به ویژه در مدارس استفاده از ماسک برای این گروه تاکید می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا توضیح داد: ۵۰ درصد از فوتی‌های موج اخیر واکسن نزده بودند و ۵۰ درصد دیگر بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز آن‌ها گذشته بود بنابراین توصیه می‌شود تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه یا بیشتر از تزریق دُز یادآور آن‌ها گذشته حتما به واحد‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.