استاندار خوزستان: شهر اهواز دارای دو قطبی پیشرفت و عقب ماندگی است

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح شهر اهواز گفت: این شهر در حال حاضر دارای یک دو قطبی عجیب است که در آن برخی مناطق بسیار عقب مانده و برخی دیگر شرایط پیشرفته‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز صادق خلیلیان عصر امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز گفت: خوزستان یک استان راهبردی در سطح ملی است که بزرگان نظام به آن نگاه راهبردی و پشتیبانی کننده دارند و
به طبع این وضعیت، شهر اهواز نیز ویژگیهای خاصی دارد که وظیفه ما مسئولین را در زمینه خدمت رسانی در این شهر سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم یک استانی در تراز و شان مردم خوزستان داشته باشیم اظهار کرد: مردم خوزستان در طول سال‌های دفاع مقدس علیرغم خسارات سنگینی که دیدند ولی فداکاریهای بسیاری از خود نشان دادند به نحوی که حضرت امام (ره) فرمودند « مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند» اما بعد از پیروزی در جنگ و شروع دوران بازسازی اگرچه کارهای زیادی انجام شد ولی همچنان وضعیت استان خوزستان و از جمله شهر اهواز مناسب نیست.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: خوزستان به هیچ عنوان استان فقیری نیست چرا که ۴۰ درصد بودجه‌‌ کشور را تامین می‌کند.

خلیلیان گفت: علت عقب ماندگی‌های خوزستان در مسیر توسعه باید در ابعاد مختلف آسیب شناسی دقیق شود که خوشبختانه این کار انجام شده و برنامه مسیر آینده استان در هشت محور تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: برای توسعه همه جانبه در خوزستان و شهر اهواز باید در دو سطح کار کرد یعنی علاوه بر نگاه به ظرفیتهای درون استانی و بکارگیری آنها باید نسبت به برداشتن موانع و مشکلات موجود نیز اقدام کرد.

استاندار خوزستان افزود: البته نگاه به استان در سطح ملی باید به گونه‌ای باشد که شان و منزلت استان نیز حفظ شود یعنی خود ما بایستی در نحوه بیان جایگاه استان نسبت به وضع موجود ارتقا ایجاد کنیم تا از ظرفیت و اراده‌ای که در دولت جدید و انقلابی برای پشتیبانی از استان وجود دارد به بهترین شکل استفاده کنیم.

خلیلیان بیان کرد: شرط داشتن یک استان آباد با مردمی مرفه و منطبق با فرهنگ اسلامی استفاده از ظرفیتهای استانی و ملی در کنار هم برای حرکت در مسیر توسعه است.

وی یادآوری کرد: حل مشکلات کنونی اهواز منوط به یک برنامه‌ ریزی دقیق است که در چهارچوب آن ساختارهای موجود تغییر پیدا کنند چرا که با وجود این ساختارها نمی توان شهر را در مسیر آبادانی هدایت کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین باید زمینه‌های رانت‌ خواری را نیز از بین ببریم و یک حرکت سالم را در مسیر عمران و آبادانی شهر اهواز در پیش بگیریم.

استاندار خوزستان در پایان ضمن تاکید بر توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح شهر اهواز و استان گفت: شهر اهواز در حال حاضر دارای یک دو قطبی عجیب است یعنی برخی مناطق آن بسیار عقب مانده و برخی دیگر شرایط پیشرفته‌ای دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *