کمک ۲۰ میلیاردی رئیس جمهور به آبادانی‌ها ۵۰ میلیارد تومان شد

خورنا: فرماندار ویژه آبادان گفت: با پیگیری‌های مسئولان، کمک ۲۰ میلیاردی رئیس جمهور به آبادان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به آبادان که به‌منظور افتتاح فاز بنزین‌سازی پالایشگاه انجام شد، از وضعیت کنونی این شهر در زمینه‌های عمرانی و زیباسازی شهری گلایه‌مند بودند.

وی افزود: به همین منظور دستور پرداخت ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی حوزه‌های شهری را به وزیر نفت داد.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: پس از پیگیری‌های مختلفی که از سوی مسئولان و به ویژه استاندار خوزستان برای افزایش این رقم با توجه به عمق نیاز شهری آبادان انجام گرفت.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: با موافقت معاون رئیس جمهور کمک ۲۰ میلیارد تومانی رئیس جمهور به آبادان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این راستا و با هماهنگی با استاندار خوزستان هشت آیتم به عنوان اولویت آبادان در نظر گرفته شد که از محل این اعتبارات باید نسبت به انجام آنها اقدام کرد.

فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان‌کرد: دو آیتم از این موارد شامل سامان‌دهی ورودی‌های شهر از سمت خرمشهر و جاده ثامن‌الائمه و آماده‌سازی و تکمیل خدمات شهری و توسعه فضای سبز در مناطق امیرآباد، ۱۰۸، ۱۹۱ و ۱۱۸ هکتاری در حوزه راه و شهرسازی قرار دارند.

وی گفت: شش آیتم دیگر نیز که شامل توسعه فضای سبز شهری و احداث پارکینگ محلاتی در نقاط مختلف شهرستان، به‌‌سازی معابر شهری و سامان‌دهی پیاده‌روها، احداث تقاطع غیر هم‌سطح، بهسازی سیستم روشنایی شهر، ایجاد پل‌های عابر پیاده غیرمکانیزه  و بهسازی سیستم دفع آب‌های سطحی نیز در حوزه شهرداری قرار دارند.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه گفت: البته این شش پروژه مانع امور جاری شهرداری نیست و شهرداری باید با برنامه‌ریزی مناسب وظایف خود در حوزه‌های عمران و خدمات‌رسانی را پیگیری کند.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: این شش آیتم به عنوان کمک‌ برای شهرداری در حوزه خدمات‌شهری در نظر گرفته شده که امیدواریم با تامین اعتبارات شاهد تحقق اجرای آنها باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *