انتقاد شدید استاندار خوزستان از گرانی سیمان؛ بازار استان ول شده است

استاندار خوزستان ضمن انتقاد شدید به افزایش دو برابری قیمت سیمان در استان گفت: به نظر می‌رسد سازمان صمت و تعزیرات حکومتی خوزستان بازار را ول کرده‌‌اند و به جای نظارت مستقیم بر قیمت سیمان و برخورد با متخلفین گرانی‌های اخیر، فقط در خانه می‌نشینند و با تحلیل‌های غلط افزایش قیمت‌ها را توجیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در هفتمین نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان گفت: در ابتدای سالجاری بحث ما این بود که چرا قیمت سیمان از ۱۹ هزار تومان درب کارخانه به ۳۹ هزار تومان در کف بازار می‌رسد و در آن زمان نیز قرار شد که سازمان صمت و تعزیرات حکومتی استان به این مسئله ورود کرده و قیمت آن را تنظیم بکند.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه برطبق گزارشات دریافتی نه تنها آن افزایش غیر‌قانونی قبلی تنظیم نشد بلکه قیمت کنونی هر کیسه سیمان نیز به ۶۰ هزار تومان رسید یعنی رشد دو برابری. پیدا کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه چنین افزایش قیمتی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست اظهار کرد: مگر کرایه حمل بار از درب کارخانه تا بازار مصرف چقدر اضافه شده است که هر کسیه سیمان که در حال حاضر قیمت آن درب کارخانه ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان است باید ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کند؟

سلیمانی بیان کرد: مسئولین سازمان صمت و اداره‌کل تعزیرات حکومتی خوزستان باید به جای فرافکنی و توضیحات بی‌پایه و اساس در این خصوص، با عدد و رقم به بنده گزارش بدهند که چرا قیمت سیمان در استان دو برابر شده است.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد سازمان صمت و تعزیرات حکومتی خوزستان بازار را ول کرده‌‌اند و به جای نظارت مستقیم بر قیمت سیمان و برخورد با متخلفین گرانی‌های اخیر فقط در خانه می‌نشینند و با تحلیل‌های غلط افزایش قیمت‌ها را توجیه می‌کنند.

استاندار خوزستان در پایان یادآوری کرد: قیمت سیمان استان باید تا روز شنبه به عدد معقول و منطقی آن برگردد و گرنه با معاون اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صمت و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان به عنوان مقصران اصلی این وضعیت برخورد قانونی خواهد شد.