رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

جنگ سوریه یک جنگ نیابتی است/ مردم ایران جنایت های آمریکا را فراموش نمی کنند

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک، شامگاه گذشته و با حضور جمعی از مسئولان محلی و حضور پرشور مردم ولایت مدار و خانواده دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اندیمشک اولین یادواره شهید مدافع حرم حبیب رحیمی منش در مسجد ابوالفضل عباس (ع) کوی لور این شهرستان برگزار شد.

علاءالدین بروجردی در این مراسم با تقدیر از نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ثبت حماسه‌های شش مهر و چهار آذر توسط مردم اندیمشک بیان گر تاکید و توجه مردم این خطه به راه امام راحل و ولی فقیه است.

وی افزود: به همین جهت، باید بیش از گذشته به دنبال ثبت حماسه چهارم آذر ماه در تقویم ملی ایران اسلامی باشیم چرا که این موضوع حق مردم اندیمشک بوده و باید قدر دان مردم این شهر در دفاع از الگوی های اسلامی و اعتقادی ما در عرصه‌های داخلی و برون مرزی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تسلط به کشور قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل و انگلیس جنایت‌های مختلفی در حق مردم ایران اسلامی کرده‌اند و مردم این سرزمین جنایت‌های آنان را از یاد نخواهند برد.

وی گفت: دشمن در طول سال‌های اخیر سعی بر ایجاد نا امنی در کشور را داشته است ولی علی رغم این تلاش‌ها، امنیت ایران در تمام عرصه‌ها مثال زدنی بوده و اسباب شگفتی و حیرت دشمن شده است چرا که امنیت پایدار ایران اسلامی عامل عزت ما و شکست دشمن است.

بروجردی با بیان این که جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف داخلی و برون مرزی دشمن را تحقیر می‌کنند، اظهار کرد: به فضل الهی معادلات جهانی تغییر یافته و امروز جبهه مقاومت توانسته در عرصه‌های داخلی و برون مرزی خود عامل شکست دشمن را فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش حزب الله لبنان در پیروزی‌های جبهه مقاومت، افزود: اسرائیل غده چرکین منطقه بوده که با حمایت مستکبرین جهان متولد و رشد یافته است اما حزب الله لبنان در سال‌های اخیر و با دستان خالی توانسته است صهیونیست‌ها را شکست دهد و سرزمین‌های جنوبی خود را پس بگیرد و ما باید بدانیم که پیروزی حزب الله در هیچ کدام از موازین نظامی نمی‌گنجد چرا که این پیروزی با همت جوانان و بدون سلاح جنگی و تنها با سلاح ایمان به ثبت رسیده و این مقوله برای دنیا شگفت آور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز وقتی که دشمن برای تحقق نفوذ و سلطه بر کشور از مسیر نظامی نا امید می‌شود روی به سلاح اقتصادی می‌آورد و یک جنگ تحمیلی اقتصادی در کشور را شروع می‌کند ولی مردم ایران اسلامی با تکیه بر روحیه ایمان و اعتقاد خود در این مسیر نیز با موفقیت به پیروزی می‌رسند.

وی با بیان این که امروز تروریست‌ها از هشتاد کشور در سوریه و برای شکست جبهه مقاومت به دور هم جمع شده‌اند، تصریح کرد: این جنگ عامل ذلت کشورهای حامی ترور و خشونت است و راهی جز شکست برای آنان باقی نمی‌ماند و به زودی با پیروزی‌های جبهه مقاومت آنان شکست دیگری را در این عرصه تجربه می‌کنند.

بروجردی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ما بر مبنای ارزش‌های قرآنی و الهی و ولایت شکل گرفته است، ادامه داد: مدافعان حرم ما با عزت برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) جان فشانی کردند و امروز به عنوان الگوهای برتر عرصه ایثار و شهادت مطرح و نام خود را با افتخار در این عرصه ثبت و ماندگار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید حبیب رحیمی منش، اولین شهید مدافع حرم اندیمشک بوده که بهمن ماه سال گذشته و پس از دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) و دفاع در برابر گروه‌های تکفیری در جبهه‌های مقاومت به مقام والای شهدات نائل آمده و نامی ماندگار در عرصه‌های مختلف اسلامی و انقلابی از خود به یادگار ثبت کرده است.

بیش از این نیز و با حضور جمعی از مسئولان محلی و رئیس کمیسیون انرژی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در منزل شهید مدافع حرم حبیب رحیمی منش از خانواده این شهید عالی قدر سنگربان مقاوم کرخه و دز در هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.