نماینده بهبهان: ایجاد کتابخانه مرکزی در بهبهان ضروری است

خورنا: نماینده مردم بهبهان در مجلس با اشاره به علاقمندی مردم بهبهان به امر کتاب و کتابخوانی خواستار احداث و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، محمدباقر شریعتی عصر امروز در مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی، اظهار کرد: در سطح کشور ما سرانه مطالعه و میزان ساعت اختصاص داده شده برای این امر اندک بوده و کتاب جایی در سبد کالای بسیاری از خانواده‌ها نیست.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود، در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت خوبی را نداشته و این مهم به دلیل عدم انجام پیش‌بینی‌های لازم در گذشته است.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای بیگانه در هر مکانی کتاب و کتابخانه‌ای هر چند کوچک وجود داشته و آنها در این مقوله از ما پیشی گرفته‌اند و ما هنوز حتی به حد استاندارد نیز نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ۱۵ سال پیش در خصوص تهاجم فرهنگی هشدار داده و آینده را دیده‌ بودند و به همین دلیل به مسئولان دستور دادند مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهند اما کوتاهی عوامل اجرایی و متولیان امر باعث شد امروز ما در چنین نقطه‌ای ایستاده باشیم.

شریعتی با بیان اینکه دشمن «پخت قورباغه» را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: دشمنان ما با استفاده از اصل پخت قورباغه با هدف گرفتن فرهنگ از مردم، برنامه‌ریزی کرده و اجازه ندادند ما پس از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به درستی از فرصت‌ها استفاده کرده و نگذاشتند توجه لازم را به مسائل فرهنگی داشته باشیم.

وی در پایان به موفقیت‌های بهبهانی‌ها در عرصه‌های علم و دانش اشاره کرد و آن را برگرفته از فرهنگ غنی این خطه دانست و خاطرنشان کرد: بهبهان کتابخانه و کتابخوان دارد اما با توجه به پیشینه علمی و فرهنگی این شهرستان، تقاضا داریم پیش‌بینی‌های لازم برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در بهبهان در کنار احداث کتابخانه‌های متعدد در بخش‌های مختلف این شهرستان را انجام داده و تا در آینده‌ای نه چندان دور مراسم افتتاح آنها را برگزار کنیم.