امام جمعه ماهشهر: توسعه مشاغل خانگی راهکار رفع معضل بیکاری است

خورنا: امام جمعه ماهشهر گفت: توجه به توسعه مشاغل خانگی یکی از راهکارهای مهم رفع معضل بیکاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از نخستین تابلو فرش تمام بومی در این شهرستان اظهار کرد: معضل بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات جامعه بوده که زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی افزود: در دولت عدالت‌محور توجه بسیار خوبی به اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری شده که تا حدودی این مشکل را کاهش داده است.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: یکی از راهکارهای رفع معضل بیکاری ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که نسل جوان باید این مسئله را به خوبی مدنظر قرار داده و نسبت به فراگیری این حرفه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهشهر رشته‌های آموزشی بسیار خوب و کاربردی دارد و یکی از قوی‌ترین مراکز منطقه به شمار می‌رود.

غبیشاوی در ادامه گفت: توجه به توسعه مشاغل خانگی نیز که در دولت مهرورز به آن اهتمام ویژه‌ای صورت گرفت یکی از راهکارهای مهم رفع معضل بیکاری است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی و توسعه آنها بین مردم ظرفیت بسیار خوبی برای رفع مشکل بیکاری ایجاد می‌کند که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.

امام جمعه ماهشهر خاطرنشان کرد: تعداد مشاغلی نیز که می‌تواند در منازل انجام شود و در قالب طرح مشاغل خانگی قرار بگیرد بسیار زیاد است اما این موضوع نیازمند حمایت ویژه مسئولان و همچنین توجه مردم است.

وی تأکید کرد: بدون شک با کاهش و رفع معضل بیکاری بسیاری از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی امروز نیز برطرف می‌شود و آمار بزهکاری و جرائم نیز به شدت کاهش می‌یابد.

غبیشاوی در پایان اظهار کرد: بنابراین توسعه مشاغل خانگی باید بیشتر از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و از هیچ تلاش و کوششی در این راه فروگذاری نکنند.