میهمان های نوروزی دزفول در آبشار شوی می توانند اسکان کنند

خورنا آبشار شوی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در دهستانی به نام شوی از توابع بخش شهیون و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر دزفول قرار دارد.

غلامعلی باغبان کوچک سه شنبه افزود:در بازدید اخیر فرماندار ویژه دزفول از آبشار شوی و روستاهای شوی و سرتنگ ، اهالی منطقه آمادگی خود را برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی و گردشگران آبشار شوی اعلام کردند و تعدادی خانه روستایی برای اسکان گردشگران تجهیز شد.

وی از انتخاب روستای سرتنگ به عنوان پایلوت اسکان گردشگران در منطقه شوی خبر داد و گفت:نرخ نامه اجاره خانه های روستایی در سرتنگ و شوی ابلاغ شده تا گردشگران با خیالی آسوده در مکانی امن و راحت اسکان یابند.

باغبان کوچک با بیان اینکه این خانه های روستایی ظرفیت اقامت و اسکان ۱۵۰ گردشگر را در شبانه روز دارند افزود:علاوه بر پذیرایی از گردشگران توسط اهالی محلی ، بزودی در محدوده آبشار شوی پارکینگ ،سرویس بهداشتی و سکوهای استقرار چادر راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:از آنجا که در حال حاضر امکان استقرار نیروی انتظامی در منطقه گردشگری آبشار شوی وجود ندارد اهالی روستاهای اطراف آبشار شوی مسوولیت تامین امنیت و حفاظت از گردشگران در ایام نوروز را بر عهده گرفتند.

۱۱ دفتر خدمات گردشگری در شهرستان دزفول فعالیت دارند که در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات ارایه می کنند.

رییس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی دزفول نیز تامین امنیت و حفاظت از محوطه آبشار شوی را ضروری دانست و گفت:حفاظت از این ظرفیت گردشگری ضروری است.

غلامحسین حسنپور از سازمان های مردم نهاد خواست برای حفاظت از آبشار طبیعی شوی وارد عمل شده و با کمک رسانه ها فرهنگ سازی کنند.

وی همچنین افزود:جاده دسترسی به آبشار شوی حد فاصل روستای سرتنگ تا محل آبشار دارای چند پرتگاه می باشد که برای حفظ جان گردشگران باید ایمن شود.

آبشار شوی به ارتفاع حدود ۸۵ متر و عرض ۷۰ متر در دل رشته کوه زاگرس ، از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال استان خوزستان می باشد که از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است
ایرنا