مجوز همه پارکبان‌های آبادان باطل می‌شود

خورنا: سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان گفت: مجوز پارکبان‌های موجود در سطح شهر باطل می‌شود.

عبدالحسین مکوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: معضل پارکبان‌ها در شهر آبادان مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در عملکرد خود کاملاً مستقل است، افزود: در این راستا با تمهیدات اندیشیده شده در نظر داریم همه پارکبان‌های سطح شهر را جمع‌آوری کرده و مجوز‌های آنها را لغو و باطل کنیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان تصریح کرد: پیش از این هر پارکبان، گوشه‌ای از شهر را در اختیار گرفته و بنا به گفته خودشان مجوز را از نیروی انتظامی، دادستانی و فلان ارگان گرفته و با بهانه کردن این عذر، درآمدهای هنگفتی به جیب می‌زدند.

وی اضافه کرد: اما امروز با اجرای این برنامه در سطح شهرستان درصدد حذف کامل معضل پارکبانی در آبادان هستیم.

* پارکینگ جایگزین پارکبان

مکوندی با اشاره به اینکه این سازمان یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری است، افزود: در اجرای این طرح، پارکینگ جایگزین پارکبان شده و در مکانی مشخص که توسط سازمان تعیین می‌شود، کار خود را از سر گرفته  و آغاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت اعلام کرده که “پارکبان” در سطح تمام شهرهای کشور جمع‌آوری شده و از این به بعد “پارکینگ‌ها” حوزه فعالیت خدماتی به خودورها و صاحبان آنها را بر عهده گیرد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی آبادان ادامه داد: در این زمینه شرکت‌هایی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند باید با سازمان تاکسیرانی هماهنگ کرده و در صورت انجام مراحل انگشت‌نگاری و … مجوزهای لازم را اخذ کنند.