همایش خبرنگار در مسیر حادثه در شوش برگزار شد

خورنا به گزارش خبرنگاران در این همایش که با محور ‘ تاثیر نماز در سبک زندگی یک خبرنگار ‘ برگزار شد ، رییس حوزه هنری خوزستان در سخنانی از فریضه نماز به عنوان بهترین الگو و شاخص یک خبرنگار نام برد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهم و تاثیر گذاری در نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه دارند.

‘ علیرضا چرخابی ‘ در ادامه با اشاره به ظرفیت های رسانه در خوزستان و شهرستان شوش بیان داشت: خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی از نظر کمی و کیفی برخوردار بوده که باید از این ظرفیت در راستای معرفی هر چه بیشتر این استان استفاده کرد.

وی تعامل اصحاب رسانه با مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی را در پیشبرد برنامه ها مهم دانست و گفت:این تعامل فرصتی برای اعتماد سازی بیشتر بین مردم و مسوولان با اصحاب رسانه است.

چرخابی از خوزستان و شهرستان شوش به عنوان دروازه تشیع ایران اسلامی نام برد و افزود:شوش با وجود آثار تاریخی و مذهبی شاخص یکی از شهرستان های فاخر کشور است که باید به همت خبرنگاران و اصحاب رسانه بیشتر معرفی شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش نیز از ارسال ۳۰ مقاله از سراسر خوزستان به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: سه مقاله برتر به عنوان آثار شاخص انتخاب شدند.

‘ شریف احمدی ‘ همچنین از برگزاری همایش شعر ناله های فرات به مناسبت اربعین حسینی در این شهرستان با حضور شاعران خوزستان خبر داد.

پخش فیلم و مرثیه سرایی در سوگ خبرنگاران شهید همچنین تجلیل از خبرنگاران شهرستان شوش از دیگر بخش های همایش خبرنگار در مسیر حادثه در شوش بود.

در ۱۵ آذر سال ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه که عازم ماموریت خبری بودند جان باختند.

‘سیدمهدی میرافضلی’ و ‘سپهدار ساجدی رییسی ‘ از خبرنگاران متعهد سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.